Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa nya allmountainskidor (Rossignol S3) + bindningar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="A0S" data-source="post: 987282" data-attributes="member: 120267"><p>Ja, personligen vill jag inte att bindningarna tjuvlöser när jag åker lössnö (för att det brukar bli ett helvete när man försöker hitta dem) och drar därför åt 1 eller 2 steg högre. Men om man är rädd om knäna eller kör lite försiktigare behöver man inte göra det. Vissa säger att belastningen på bindningen blir större när man åker offpist (slag etc) något jag inte vet så mycket om. Sen så skiljer sig bindningarnas DIN-skala mellan fabrikaten oxå, något som berörs i en mängd andra trådar här på FR angående fjädrarna inuti etc etc. Jag upplever personligen Griffon fjädern lite "mjukare" än STH'ns dvs att jag kör med högre DIN på den. </p><p></p><p>Kan redogöra hur jag själv har mina DIN-inställningar:</p><p></p><p>Offpistskida Griffon= DIN 13</p><p>Jibbskida STH14= DIN 11</p><p>Pistskida Head= DIN 9</p><p>Offpistskida2 Atomic Tracker16= DIN 12 </p><p></p><p>Om du inte upplever att dina nuvarande bindningar tjuvlöser skulle jag inte oroa mig över att köpa Griffon då den kommer hålla. Men om du vill utvecklas och kanske får för dig att börja köra hårdare så kan du vara på den säkra sidan och köpa en kraftigare bindning med högre DIN eller så sparar du några hundringar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="A0S, post: 987282, member: 120267"] Ja, personligen vill jag inte att bindningarna tjuvlöser när jag åker lössnö (för att det brukar bli ett helvete när man försöker hitta dem) och drar därför åt 1 eller 2 steg högre. Men om man är rädd om knäna eller kör lite försiktigare behöver man inte göra det. Vissa säger att belastningen på bindningen blir större när man åker offpist (slag etc) något jag inte vet så mycket om. Sen så skiljer sig bindningarnas DIN-skala mellan fabrikaten oxå, något som berörs i en mängd andra trådar här på FR angående fjädrarna inuti etc etc. Jag upplever personligen Griffon fjädern lite "mjukare" än STH'ns dvs att jag kör med högre DIN på den. Kan redogöra hur jag själv har mina DIN-inställningar: Offpistskida Griffon= DIN 13 Jibbskida STH14= DIN 11 Pistskida Head= DIN 9 Offpistskida2 Atomic Tracker16= DIN 12 Om du inte upplever att dina nuvarande bindningar tjuvlöser skulle jag inte oroa mig över att köpa Griffon då den kommer hålla. Men om du vill utvecklas och kanske får för dig att börja köra hårdare så kan du vara på den säkra sidan och köpa en kraftigare bindning med högre DIN eller så sparar du några hundringar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa nya allmountainskidor (Rossignol S3) + bindningar?
Tillbaka
Topp