Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Köpa nytt är kul!!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Putte_the_skibum" data-source="post: 25393" data-attributes="member: 28793"><p>X-Screamen är en mjuk skida som funkar ok överallt utan att vara bra på något... Den har inget tydligt isgrepp, men det är som vanligt, kantar man ordentligt och håller tungan rätt i mun så kasar dom inte så farligt ;-)</p><p></p><p>Jag kör bla på ett par X-scream series och tycker att dom funkar bra som allround plankor. (allt från pist till topptur). MEN, och det är med stora bokstäver, åker du mycket pist så ska du nog titta på en mer utpträglad pistskida... Eller varför inte en sk "skierscross"-skida... Provade Salomons "vaddomnuhette" förra året och tyckte dom var trevliga. En pistskida som jag gillade var annars Rossignol Viper och Atomics racingskidor... Dom är det isbett i så det heter duga, men dom är inte jätteskojiga utanför pisten.</p><p></p><p>Min personliga favorit, som jag tänkte skaffa i vinter om det finns pengar, är Stöckli Stormrider. Liksom X-Screamen lite tung att hoppa med, men en ruskigt trevlig allround skida, som dessutom har rätt bra isgrepp... En Svensk off-piste skida, fast från Schweiz... Dock lite dyra... </p><p></p><p>Tips är att titta på beggade, då behöver du inte stå och grina när du drar av hela belaget på nån sten ;-)</p><p></p><p>Lycka till...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Putte_the_skibum, post: 25393, member: 28793"] X-Screamen är en mjuk skida som funkar ok överallt utan att vara bra på något... Den har inget tydligt isgrepp, men det är som vanligt, kantar man ordentligt och håller tungan rätt i mun så kasar dom inte så farligt ;-) Jag kör bla på ett par X-scream series och tycker att dom funkar bra som allround plankor. (allt från pist till topptur). MEN, och det är med stora bokstäver, åker du mycket pist så ska du nog titta på en mer utpträglad pistskida... Eller varför inte en sk "skierscross"-skida... Provade Salomons "vaddomnuhette" förra året och tyckte dom var trevliga. En pistskida som jag gillade var annars Rossignol Viper och Atomics racingskidor... Dom är det isbett i så det heter duga, men dom är inte jätteskojiga utanför pisten. Min personliga favorit, som jag tänkte skaffa i vinter om det finns pengar, är Stöckli Stormrider. Liksom X-Screamen lite tung att hoppa med, men en ruskigt trevlig allround skida, som dessutom har rätt bra isgrepp... En Svensk off-piste skida, fast från Schweiz... Dock lite dyra... Tips är att titta på beggade, då behöver du inte stå och grina när du drar av hela belaget på nån sten ;-) Lycka till... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Köpa nytt är kul!!
Tillbaka
Topp