Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Köpa och försäkra bil i Kanada
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="karln" data-source="post: 575235" data-attributes="member: 61849"><p>Jag har en massa erfarenhet av bilägande i kanada och BC, lyckats äga tre bilar och en skoter.</p><p></p><p>Det finns bra info på forumet om du söker, jag och min goda vän rydellen har delat med oss av en del erfarenheter. Så jag kommer inte gå in på något i detalj nu. </p><p></p><p>Det är lätt att äga bil i BC: 1. Köp bil 2.Försäkra 3. Kör... Men en sak att tänka på är att ta aldrig in en bil från en annan delstat och tro att den ska gå att försäkra. köper du bilen i Alberta se till att ha en adress i Alberta att försäkra den på, räcker med en adress du "måste" inte bo där. Alltså, känner du någon i alberta fråga om du kan använda hennes adress att försäkra din bil på. Jag stod på försäkringsbolaget och ringde runt till Arbetskamrater och frågade om jag kunde använda deras adress när det inte funkade att ha mitt hotell som adress.</p><p></p><p>Mina Kanadensiska vänner från alberta köpte BC-reggade bilar istället för att försöka försäkra sina egna i BC, en försökte och det skulle bli 4000cad extra ifall han gjort vad som behövdes. Köp bilar i de större städerna, Vancouver är bra. Whistler, pemberton är 3-4 ggr dyrare än nere i Van.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="karln, post: 575235, member: 61849"] Jag har en massa erfarenhet av bilägande i kanada och BC, lyckats äga tre bilar och en skoter. Det finns bra info på forumet om du söker, jag och min goda vän rydellen har delat med oss av en del erfarenheter. Så jag kommer inte gå in på något i detalj nu. Det är lätt att äga bil i BC: 1. Köp bil 2.Försäkra 3. Kör... Men en sak att tänka på är att ta aldrig in en bil från en annan delstat och tro att den ska gå att försäkra. köper du bilen i Alberta se till att ha en adress i Alberta att försäkra den på, räcker med en adress du "måste" inte bo där. Alltså, känner du någon i alberta fråga om du kan använda hennes adress att försäkra din bil på. Jag stod på försäkringsbolaget och ringde runt till Arbetskamrater och frågade om jag kunde använda deras adress när det inte funkade att ha mitt hotell som adress. Mina Kanadensiska vänner från alberta köpte BC-reggade bilar istället för att försöka försäkra sina egna i BC, en försökte och det skulle bli 4000cad extra ifall han gjort vad som behövdes. Köp bilar i de större städerna, Vancouver är bra. Whistler, pemberton är 3-4 ggr dyrare än nere i Van. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Köpa och försäkra bil i Kanada
Tillbaka
Topp