Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Köpa och försäkra bil i Kanada
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="karln" data-source="post: 581491" data-attributes="member: 61849"><p>Jag trodde ni skulle vara runt revelstoke/Golden. Ifall det är fernie ni ska bo i har ni nog lättare att hitta bil i än runt golden. Det är ju ett gammal säsongarhål till skillnad från golden som bara är ett decennium gammalt som skidort. Således bör det ju finnas en del sunkiga bilar i rotation.</p><p></p><p>Bussbiljetten Calgary - Fernie kostar bara 28dollar så 200spänn är ju ingentening att snacka om jämfört med att ordna hostel i calgary en natt som bara det kostar 30+ dollar per person. och sen allt strul det innebär att med full packning och efter att ha varit vaken i 36 timmar möta upp en säljare som ni har arrangerat köp med hemifrån sverige (som är ett jävla jobb med tidskillnad och en jävla massa timmar i emailkontakt) och därefter åka och försäkra bilen, får ni tag i bilen efter kontorstid blir det ju dessutom ännu en natt på hostel och.... Nej jag vågar lova att om ni tar bussen till Fernie och sover ut nån natt så blir allt mycket lättare och ni kan dessutom tacka nej om bilen ser för jävlig ut. </p><p></p><p>Cranbrook ligger bara en timme från fernie det är en tillräckligt stor stad för att ha ett bra bilutbud. Fernie vet jag inget om angående bilmarknad men som jag gick in på ovan så kanske är det hyggligt utbud där med. </p><p></p><p>Fundera inte så mycket på det. det löser sig, ni kommer att få betala överpris hur ni än gör men kostnaden blir ändå inte jättestor om ni slår ut det på 4 pers. En av bilarna jag hade bröt ihop och blev stående längs vägen så vi fick betala för att frakta iväg den till skroten, den andra fick vi 25% av inköpspriset för och dessutom hade vi servat den och beställt bärgare för i storleksordningen 800dollar och den tredje dubblade vi pengarna på men den krävde en massa fixande som Vinterdäck 250dollar , bromsbyte för 900dollar och allmännt underhåll och försäkring på 100-200 i månaden att hålla den rullande. </p><p></p><p>Allt det här låter jävligt dyrt men på 3-4 pers kommer ni knappt betala mer än 500 dollar per person för att ha bil hela säsongen, samma som t.ex. säsongskort på bussen i banff och då är det jävligt mycket mer värt att ha bil.</p><p></p><p>Hoppas det reder ut lite för er men det är omöjligt att spekulera i hur ert bilköp kommer se ut så ta det som det kommer, var inte för ivriga och ta en bil som verkar lurig (som den ena bilen vi köpte den stannade när vi provkörde den och vi ignorerade det och hör o häpna det problemet förföljde oss i fyra månader och kostade säkert 6-800dollar i service,towing o prylar, eller den andra som vi var lite tveksamma mot för den hade stått still i 8månader men vi köpte ändå och efter 3000km gick kamremmen och helt plötsligt hade vi en väldigt stor och tung brevpress.) men hittar ni en bra bil, tveka inte för det är bara onödigt att inte ha en bil när det vräker ner snö i rossland och ni kan inte ta er dit. Räkna med att inte få tillbaka något på bilen när ni säljer den och budgetera därefter, så får ni en glad överraskning alternativt så gick det som ni tänkt er....</p><p> </p><p></p><p>pissekass skrivet jag vet men jag har lite bråttom... </p><p>Ha det o lycka till</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="karln, post: 581491, member: 61849"] Jag trodde ni skulle vara runt revelstoke/Golden. Ifall det är fernie ni ska bo i har ni nog lättare att hitta bil i än runt golden. Det är ju ett gammal säsongarhål till skillnad från golden som bara är ett decennium gammalt som skidort. Således bör det ju finnas en del sunkiga bilar i rotation. Bussbiljetten Calgary - Fernie kostar bara 28dollar så 200spänn är ju ingentening att snacka om jämfört med att ordna hostel i calgary en natt som bara det kostar 30+ dollar per person. och sen allt strul det innebär att med full packning och efter att ha varit vaken i 36 timmar möta upp en säljare som ni har arrangerat köp med hemifrån sverige (som är ett jävla jobb med tidskillnad och en jävla massa timmar i emailkontakt) och därefter åka och försäkra bilen, får ni tag i bilen efter kontorstid blir det ju dessutom ännu en natt på hostel och.... Nej jag vågar lova att om ni tar bussen till Fernie och sover ut nån natt så blir allt mycket lättare och ni kan dessutom tacka nej om bilen ser för jävlig ut. Cranbrook ligger bara en timme från fernie det är en tillräckligt stor stad för att ha ett bra bilutbud. Fernie vet jag inget om angående bilmarknad men som jag gick in på ovan så kanske är det hyggligt utbud där med. Fundera inte så mycket på det. det löser sig, ni kommer att få betala överpris hur ni än gör men kostnaden blir ändå inte jättestor om ni slår ut det på 4 pers. En av bilarna jag hade bröt ihop och blev stående längs vägen så vi fick betala för att frakta iväg den till skroten, den andra fick vi 25% av inköpspriset för och dessutom hade vi servat den och beställt bärgare för i storleksordningen 800dollar och den tredje dubblade vi pengarna på men den krävde en massa fixande som Vinterdäck 250dollar , bromsbyte för 900dollar och allmännt underhåll och försäkring på 100-200 i månaden att hålla den rullande. Allt det här låter jävligt dyrt men på 3-4 pers kommer ni knappt betala mer än 500 dollar per person för att ha bil hela säsongen, samma som t.ex. säsongskort på bussen i banff och då är det jävligt mycket mer värt att ha bil. Hoppas det reder ut lite för er men det är omöjligt att spekulera i hur ert bilköp kommer se ut så ta det som det kommer, var inte för ivriga och ta en bil som verkar lurig (som den ena bilen vi köpte den stannade när vi provkörde den och vi ignorerade det och hör o häpna det problemet förföljde oss i fyra månader och kostade säkert 6-800dollar i service,towing o prylar, eller den andra som vi var lite tveksamma mot för den hade stått still i 8månader men vi köpte ändå och efter 3000km gick kamremmen och helt plötsligt hade vi en väldigt stor och tung brevpress.) men hittar ni en bra bil, tveka inte för det är bara onödigt att inte ha en bil när det vräker ner snö i rossland och ni kan inte ta er dit. Räkna med att inte få tillbaka något på bilen när ni säljer den och budgetera därefter, så får ni en glad överraskning alternativt så gick det som ni tänkt er.... pissekass skrivet jag vet men jag har lite bråttom... Ha det o lycka till [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Köpa och försäkra bil i Kanada
Tillbaka
Topp