Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa pjäxor online
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1067574" data-attributes="member: 29440"><p>Så nu har jag äntligen fått hem pjäxorna. C:a 1500 under ordinarie butikspris och med fri returrätt.</p><p>Nu gäller det bara att bestämma sig för om man ska behålla dem.</p><p>Har provat och jämfört med mina gamla nu och vad jag kan känna så är de inte sämre i varje fall. De sitter fast bättre och med jämnare tryck över hela foten. Bättre grepp runt hälen och bättre utrymme för tårna : )</p><p>Vänsterfoten sitter perfekt och jag kan inte känna något ställe som antyder till att det skall bli nåt problem.</p><p>På högerfoten finns samma tryck på utsidan av fotbladet som på mina gamla pjäxor. Skillnaden är att det trycker lite jämnare och inte på en punkt som i de gamla. Det känns när man står upp och belastar foten en lite längre stund. Känner inget när den avlastas ( sätter mig ner). Det är inget som gör ont och känns som sagt inte värre utan snarare något bättre än de gamla. Men som sagt det kan ju bli ett problem när man börjar åka.</p><p>Funderade på vad skillnaden är på mina fötter och mätte bredden. Skiljer nästan 5mm i bredd 105 mot knappt 110mm. </p><p>Någon som har koll på om pjäxans bredd (100mm) skall stämma överens med bredden på fotens verkliga bredd? Låter ju som pjäxorna är för smala för åtminståne min högerfot? Kan det vara problemet helt enkelt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1067574, member: 29440"] Så nu har jag äntligen fått hem pjäxorna. C:a 1500 under ordinarie butikspris och med fri returrätt. Nu gäller det bara att bestämma sig för om man ska behålla dem. Har provat och jämfört med mina gamla nu och vad jag kan känna så är de inte sämre i varje fall. De sitter fast bättre och med jämnare tryck över hela foten. Bättre grepp runt hälen och bättre utrymme för tårna : ) Vänsterfoten sitter perfekt och jag kan inte känna något ställe som antyder till att det skall bli nåt problem. På högerfoten finns samma tryck på utsidan av fotbladet som på mina gamla pjäxor. Skillnaden är att det trycker lite jämnare och inte på en punkt som i de gamla. Det känns när man står upp och belastar foten en lite längre stund. Känner inget när den avlastas ( sätter mig ner). Det är inget som gör ont och känns som sagt inte värre utan snarare något bättre än de gamla. Men som sagt det kan ju bli ett problem när man börjar åka. Funderade på vad skillnaden är på mina fötter och mätte bredden. Skiljer nästan 5mm i bredd 105 mot knappt 110mm. Någon som har koll på om pjäxans bredd (100mm) skall stämma överens med bredden på fotens verkliga bredd? Låter ju som pjäxorna är för smala för åtminståne min högerfot? Kan det vara problemet helt enkelt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa pjäxor online
Tillbaka
Topp