Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Köpa pjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="QRikard" data-source="post: 1141391" data-attributes="member: 92022"><p>Jag har bara hört bra om niklas på skifix i boden när det kommer till att fixa och anpassa pjäxor. Riktig bootfitter alltså som även fräser m.m. och inte bara bakar allt i ugnen enligt tillverkarens rekommendation och hoppas på det bästa. Vilket jag håller med om att alla vettiga sportbutiker ska klara men se till att ändå få hjälp av den som är erfaren (fråga och boka tid) om du siktar på en sån butik, värt den extra resan för även om den bakas i ugnen är det viktigt att du står rätt och en duktig person kan hjälpa dig så det blir bättre. </p><p></p><p>Hägglunds i luleå har också en del duktiga i personalen men dom gör inte lika stora arbeten på pjäxorna utan mest att värma inner/yttersko enligt tillverkarens beskrivningar. Dom har däremot ett bra utbud av pjäxor så där kan du med lite tur hitta något som passar bra rakt av efter en sväng i ugnen. </p><p></p><p>Läst på 95mm är väldigt smalt. Dessutom brukar racepjäxor ha en tunn innersko för att få maximal kraftöverföring till skaftet. Vilket gör att dom fort blir hårda och kalla. </p><p>Jag skulle personligen inte köpa begagnade pjäxor om du inte bor nära och kan prova. Otroligt svårt att hitta något som sitter bra. Jag försöker prova så många modeller som möjligt och sen hitta den som sitter bäst och därefter värma och fixa för att få den att sitta bra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="QRikard, post: 1141391, member: 92022"] Jag har bara hört bra om niklas på skifix i boden när det kommer till att fixa och anpassa pjäxor. Riktig bootfitter alltså som även fräser m.m. och inte bara bakar allt i ugnen enligt tillverkarens rekommendation och hoppas på det bästa. Vilket jag håller med om att alla vettiga sportbutiker ska klara men se till att ändå få hjälp av den som är erfaren (fråga och boka tid) om du siktar på en sån butik, värt den extra resan för även om den bakas i ugnen är det viktigt att du står rätt och en duktig person kan hjälpa dig så det blir bättre. Hägglunds i luleå har också en del duktiga i personalen men dom gör inte lika stora arbeten på pjäxorna utan mest att värma inner/yttersko enligt tillverkarens beskrivningar. Dom har däremot ett bra utbud av pjäxor så där kan du med lite tur hitta något som passar bra rakt av efter en sväng i ugnen. Läst på 95mm är väldigt smalt. Dessutom brukar racepjäxor ha en tunn innersko för att få maximal kraftöverföring till skaftet. Vilket gör att dom fort blir hårda och kalla. Jag skulle personligen inte köpa begagnade pjäxor om du inte bor nära och kan prova. Otroligt svårt att hitta något som sitter bra. Jag försöker prova så många modeller som möjligt och sen hitta den som sitter bäst och därefter värma och fixa för att få den att sitta bra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Köpa pjäxor
Tillbaka
Topp