Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Köpa Rossignol One eller satsa på annan bräda?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Estremo" data-source="post: 926940" data-attributes="member: 126694"><p>Jag står inför att köpa ny bräda och har snöat in mig på Rossignol One. Det är en all mountain-bräda med camber mellan bindningarna och rocker från bindningarna ut till nos/tail. Ett bra koncept?</p><p></p><p>Den har dessutom magne traction vilket verkar vara guld värt på lite isigare underlag och inte föra med sig några större nackdelar.</p><p></p><p>Jag har inte jättemycket åkerfarenhet men klassar mig som en strax under medelbra åkare som gärna vill ha något att kunna utvecklas på. Åker pist och puder ungefär lika mycket (även om puder är roligast) och försöker ibland mig på något mindre hopp.</p><p></p><p>Finns det några andra brädor som vore bättre för mig och som jag bör spana in innan ett köp? Bör jag satsa på något annat än en all mountain-bräda för min åkstil?</p><p></p><p>Funderar även på längden. Har en kort bräda nu och vill inte ta ett allt för stort steg upp, fungerar en 159 cm till mina 173 cm och 85 kg? Rossignol själva säger 65-90 kg på både 159 och 163 cm, så har jag ut några direkta fördelar av att välja en 163 istället?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Estremo, post: 926940, member: 126694"] Jag står inför att köpa ny bräda och har snöat in mig på Rossignol One. Det är en all mountain-bräda med camber mellan bindningarna och rocker från bindningarna ut till nos/tail. Ett bra koncept? Den har dessutom magne traction vilket verkar vara guld värt på lite isigare underlag och inte föra med sig några större nackdelar. Jag har inte jättemycket åkerfarenhet men klassar mig som en strax under medelbra åkare som gärna vill ha något att kunna utvecklas på. Åker pist och puder ungefär lika mycket (även om puder är roligast) och försöker ibland mig på något mindre hopp. Finns det några andra brädor som vore bättre för mig och som jag bör spana in innan ett köp? Bör jag satsa på något annat än en all mountain-bräda för min åkstil? Funderar även på längden. Har en kort bräda nu och vill inte ta ett allt för stort steg upp, fungerar en 159 cm till mina 173 cm och 85 kg? Rossignol själva säger 65-90 kg på både 159 och 163 cm, så har jag ut några direkta fördelar av att välja en 163 istället? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Köpa Rossignol One eller satsa på annan bräda?
Tillbaka
Topp