Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
köpa saker hemma/borta...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MrLayer" data-source="post: 196681"><p>Nu har jag sökt en hel del på forumet och alla verkar vara rådande överens om att utbudet är större på platsen där man gör sin säsong, i mitt fall St Anton. Men! Hur är det egentligen med priserna. Det är nämligen så att jag är ganska säker på vad jag vill ha i skid, pjäx, bindnings, ryggsäcks och skidfodralsväg, därför spelar utbudet mindre roll. Om jag köper sakerna över internet här hemma, är det då egentligen billigare att köpa i affär där nere? Eller är det marginellt... Sen är det ju iof bra att kunna reklamera saker samtidigt som man är där om det skulle hända något, och då är det ju gött att ha köpt sakerna där nere.</p><p></p><p>Många skriver här i forumet "köp där nere, det e grymt! det finns stort utbud bla bla bla". men hör inte mycket mer om Varför man ska köpa där nere. Och vad det är man ska köpa där nere, snackar vi om alla sorters skidprylar, eller bara en del. Är det olika med saker som skidor, pjäxor och ryggsäckar eller är allt bättre att köpa där nere?</p><p></p><p>Det är som sagt skidor, bindningar, ryggsäck, skidfodral, pjäxor men även ryggskydd och lavinutrustning (sond, spade sändare) som jag ska köpa. Det vill säga i princip helt ny utrustning. Är det något jag borde köpa här/där? Jag har t.ex. hört att skidor + bindningar ofta monteras fel, är det bättre att låta udéns sport göra detta än att några nissar i insbruck som jag inte vet nått om gör det? </p><p></p><p>lev väl!</p><p>Niclas</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MrLayer, post: 196681"] Nu har jag sökt en hel del på forumet och alla verkar vara rådande överens om att utbudet är större på platsen där man gör sin säsong, i mitt fall St Anton. Men! Hur är det egentligen med priserna. Det är nämligen så att jag är ganska säker på vad jag vill ha i skid, pjäx, bindnings, ryggsäcks och skidfodralsväg, därför spelar utbudet mindre roll. Om jag köper sakerna över internet här hemma, är det då egentligen billigare att köpa i affär där nere? Eller är det marginellt... Sen är det ju iof bra att kunna reklamera saker samtidigt som man är där om det skulle hända något, och då är det ju gött att ha köpt sakerna där nere. Många skriver här i forumet "köp där nere, det e grymt! det finns stort utbud bla bla bla". men hör inte mycket mer om Varför man ska köpa där nere. Och vad det är man ska köpa där nere, snackar vi om alla sorters skidprylar, eller bara en del. Är det olika med saker som skidor, pjäxor och ryggsäckar eller är allt bättre att köpa där nere? Det är som sagt skidor, bindningar, ryggsäck, skidfodral, pjäxor men även ryggskydd och lavinutrustning (sond, spade sändare) som jag ska köpa. Det vill säga i princip helt ny utrustning. Är det något jag borde köpa här/där? Jag har t.ex. hört att skidor + bindningar ofta monteras fel, är det bättre att låta udéns sport göra detta än att några nissar i insbruck som jag inte vet nått om gör det? lev väl! Niclas [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
köpa saker hemma/borta...
Tillbaka
Topp