Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
köpa saker hemma/borta...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LemmeL" data-source="post: 197102" data-attributes="member: 49567"><p>Ja. Allt <em>är</em> billigare där nere. Svårt att säga hur mkt då du inte säger vad du ska ha för skidor och andra prylar. </p><p>Ju mer du handlar destå billigare blir det för dig.. lite som en kvantitét-rabatt. </p><p><a href="http://www.sport-alber.com/en/willkommen.php" target="_blank">http://www.sport-alber.com/en/willkommen.php</a></p><p>Där kan du kolla lite vad som gäller för Anton iaf. </p><p>Jag köpte allt mitt där nere, men jag fick sånna sjuka rabatter så jag vet inte vad styckpriset var för varje sak till slut.</p><p></p><p>Varenda grej är billigare där nere, jämfört med butikspriser här hemma.</p><p>Iom att du kommer vara där nere en hel säsong så kommer du vilja ha bra service. Du vill ha gratis slipning och vallning. Du vill kunna komma och säga att hjälmen blev en storlek förstor när du fick håret avklippt när du var full av dina polare, så nu måste du ha lite pads som förminskar hjälmen.</p><p></p><p>Tex, köper du pjäxor så kanske du kommer att testa Salomons 1080, för att dom har du hört är jättefina och faktiskt haft foten i en gång. Och det känneds ok. Du kommer ner och köper dom, och åker i 10 sek, sen känner du att dom inte passar. Du vill byta, men sport-conrad säger "nein, du bist eine dumbkopf" och kissar på dig. </p><p>Det gör inte killarna där nere, dom ser till att du får rätt skit på en gång och du slipper bli kissad på.</p><p></p><p>Försäkringen du har är säkert söt och fin på alla vis, men vad täcker den och vad går självrisken på? Säkert en 1500 och du kommer få apsvårt att skicka papper fram och tillbaka och krånglar nåt så får du mer kiss på dig.</p><p>Försäkringen jag talar om kostar dig 27,90 € och gör att du kan göra allt som bara går att göra med ett par skidor och annan utrustning och du får allt tillbaka, på en gång, ingen självrisk och gäller hur länge som helst. Värdeminskningen är försumbar. Du hämtar ut nya grejor samma dag. Klart!</p><p></p><p>Summa sumarum: köp det där nere och du slipper kiss.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LemmeL, post: 197102, member: 49567"] Ja. Allt [i]är[/i] billigare där nere. Svårt att säga hur mkt då du inte säger vad du ska ha för skidor och andra prylar. Ju mer du handlar destå billigare blir det för dig.. lite som en kvantitét-rabatt. [URL]http://www.sport-alber.com/en/willkommen.php[/URL] Där kan du kolla lite vad som gäller för Anton iaf. Jag köpte allt mitt där nere, men jag fick sånna sjuka rabatter så jag vet inte vad styckpriset var för varje sak till slut. Varenda grej är billigare där nere, jämfört med butikspriser här hemma. Iom att du kommer vara där nere en hel säsong så kommer du vilja ha bra service. Du vill ha gratis slipning och vallning. Du vill kunna komma och säga att hjälmen blev en storlek förstor när du fick håret avklippt när du var full av dina polare, så nu måste du ha lite pads som förminskar hjälmen. Tex, köper du pjäxor så kanske du kommer att testa Salomons 1080, för att dom har du hört är jättefina och faktiskt haft foten i en gång. Och det känneds ok. Du kommer ner och köper dom, och åker i 10 sek, sen känner du att dom inte passar. Du vill byta, men sport-conrad säger "nein, du bist eine dumbkopf" och kissar på dig. Det gör inte killarna där nere, dom ser till att du får rätt skit på en gång och du slipper bli kissad på. Försäkringen du har är säkert söt och fin på alla vis, men vad täcker den och vad går självrisken på? Säkert en 1500 och du kommer få apsvårt att skicka papper fram och tillbaka och krånglar nåt så får du mer kiss på dig. Försäkringen jag talar om kostar dig 27,90 € och gör att du kan göra allt som bara går att göra med ett par skidor och annan utrustning och du får allt tillbaka, på en gång, ingen självrisk och gäller hur länge som helst. Värdeminskningen är försumbar. Du hämtar ut nya grejor samma dag. Klart! Summa sumarum: köp det där nere och du slipper kiss. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
köpa saker hemma/borta...
Tillbaka
Topp