Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Köpa saker i franksa alperna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Wippeh" data-source="post: 100201" data-attributes="member: 41385"><p>Tjenare!</p><p></p><p>Jag ska till alperna om ca 3 veckor, och undrar om det är billigare att köpa en hjälm nere i valdisere än att köpa en hjälm här.</p><p></p><p> min far berättade för mig idag att det är dyrt att handla grejjer(skid också antar jag han menade) i alperna pga att det är insnöad byhålor, själv har jag fått uppfattningen om att all skidutrustning(skidor pjucks hjälmar goggles ryggor m.m) är billigare där nere. kanske är det pga sidora telemark-pyrenees och cham3 som gör det. men jag vet inte</p><p></p><p>Är det värt å köpa en hjälm nere i alperna istället för att köpa den här? </p><p></p><p>Är vissa hjälmar billigare än andra där nere jämnfört med här(isof. vilka?)</p><p></p><p>Några namn på olika fina och dugliga hjälmar?</p><p></p><p>Någon som vet någon bra shop i valdisere som innehåller skidutrustning? </p><p></p><p>(vet inte säkert om tråden ska ligga i utländska fjäll eller i på utrustningsavdelningen)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Wippeh, post: 100201, member: 41385"] Tjenare! Jag ska till alperna om ca 3 veckor, och undrar om det är billigare att köpa en hjälm nere i valdisere än att köpa en hjälm här. min far berättade för mig idag att det är dyrt att handla grejjer(skid också antar jag han menade) i alperna pga att det är insnöad byhålor, själv har jag fått uppfattningen om att all skidutrustning(skidor pjucks hjälmar goggles ryggor m.m) är billigare där nere. kanske är det pga sidora telemark-pyrenees och cham3 som gör det. men jag vet inte Är det värt å köpa en hjälm nere i alperna istället för att köpa den här? Är vissa hjälmar billigare än andra där nere jämnfört med här(isof. vilka?) Några namn på olika fina och dugliga hjälmar? Någon som vet någon bra shop i valdisere som innehåller skidutrustning? (vet inte säkert om tråden ska ligga i utländska fjäll eller i på utrustningsavdelningen) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Köpa saker i franksa alperna?
Tillbaka
Topp