Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Köpa säsongskort online (Whistler nu igen...)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kimzum" data-source="post: 613702" data-attributes="member: 102890"><p>Säsongspass som student kan du bara få om du är student i Canada eller i delstaten Washington. Läste själv i höstas på University of Victoria i British Columbia och vi fick köpa säsongspass online för 400 CAD (+100 CAD för black-out datumen). Skall du läsa i Vancouver på ett universitet där så kommer du kunna lösa studentsäsongspass för 500 cad har jag för mig. Jag köpte mitt innan 15e nov då de hade early bird rabatt. Du måste dock ha ditt student-id från canada med dig samt ett transcript of record där det framgår vilka kurser du läser och att du är heltidsstudent (har för mig att det var krav att vara heltidsstudent och det spelade ingen roll om du bara var det på höstterminen eller vårterminen. </p><p></p><p>Påståendet att det är billigare att köpa lösdagar än säsongskort är fel om du kan köpa som student eftersom endagarskorten ligger på mellan 75 och 90 cad. Så brytpunkten då det lönar sig med ett 500 cads säsongskort framför lösdagar ligger nånstans kring 6 dagar. Däremot är priset som icke-student om du inte kan tillgodogöra dig någon av de andra rabatterna 1600 cad.</p><p></p><p>För övrigt har jag kommit hem från Whistler nu då jag endast hade möjlighet att vara där en månad och om någon av er är intresserad av att köpa mitt säsongskort så kan jag sälja det tillsammans med mitt kanadensiska studentleg för 600 Cad eller 4300 SEK. Sättet de granskar liftkorten i whistler är annorlunda mot det jag är van vid i alperna eller svenska fjällen. Det går till som så att bottengondolerna (två i village och en i creekside) har kontrollanter så man måste plocka ut sitt liftkort och sen scannar de det manuellt. Detta behövs bara göras en gång per dag då inga kontroller sker uppe på bergen. Men det krävs dock att personen är någorlunda lik. Min vän körde på en annans liftkort under tre veckor över jul och nyår och det fungerade fint. Hur ser jag då ut, mellanblond och ganska svenskt utseende.Född 85. Svårt att beskriva men är ni intresserade skicka ett mail till kim.kim.kim@spray.se. Är du bara någorlunda lik bör det funka och så skickar jag med ett student-id från skolan i canada också så om de frågar om annat leg också har ni ju det med. </p><p></p><p>Jag bor i Jönköping men kan givetvis skicka det. </p><p></p><p>mvh Kim</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kimzum, post: 613702, member: 102890"] Säsongspass som student kan du bara få om du är student i Canada eller i delstaten Washington. Läste själv i höstas på University of Victoria i British Columbia och vi fick köpa säsongspass online för 400 CAD (+100 CAD för black-out datumen). Skall du läsa i Vancouver på ett universitet där så kommer du kunna lösa studentsäsongspass för 500 cad har jag för mig. Jag köpte mitt innan 15e nov då de hade early bird rabatt. Du måste dock ha ditt student-id från canada med dig samt ett transcript of record där det framgår vilka kurser du läser och att du är heltidsstudent (har för mig att det var krav att vara heltidsstudent och det spelade ingen roll om du bara var det på höstterminen eller vårterminen. Påståendet att det är billigare att köpa lösdagar än säsongskort är fel om du kan köpa som student eftersom endagarskorten ligger på mellan 75 och 90 cad. Så brytpunkten då det lönar sig med ett 500 cads säsongskort framför lösdagar ligger nånstans kring 6 dagar. Däremot är priset som icke-student om du inte kan tillgodogöra dig någon av de andra rabatterna 1600 cad. För övrigt har jag kommit hem från Whistler nu då jag endast hade möjlighet att vara där en månad och om någon av er är intresserad av att köpa mitt säsongskort så kan jag sälja det tillsammans med mitt kanadensiska studentleg för 600 Cad eller 4300 SEK. Sättet de granskar liftkorten i whistler är annorlunda mot det jag är van vid i alperna eller svenska fjällen. Det går till som så att bottengondolerna (två i village och en i creekside) har kontrollanter så man måste plocka ut sitt liftkort och sen scannar de det manuellt. Detta behövs bara göras en gång per dag då inga kontroller sker uppe på bergen. Men det krävs dock att personen är någorlunda lik. Min vän körde på en annans liftkort under tre veckor över jul och nyår och det fungerade fint. Hur ser jag då ut, mellanblond och ganska svenskt utseende.Född 85. Svårt att beskriva men är ni intresserade skicka ett mail till kim.kim.kim@spray.se. Är du bara någorlunda lik bör det funka och så skickar jag med ett student-id från skolan i canada också så om de frågar om annat leg också har ni ju det med. Jag bor i Jönköping men kan givetvis skicka det. mvh Kim [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Köpa säsongskort online (Whistler nu igen...)
Tillbaka
Topp