Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa skidor här hemma, eller i alperna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bosseL" data-source="post: 371414" data-attributes="member: 67155"><p>Ska ner och göra en säsong i alperna (läs: Val d'Isere), och måste därför införskaffa ett par skidor. Har hört av många att det är bäst att vänta till man kommer ner, dels för att det är större utbud och dels för att det brukar vara bra med rea.</p><p></p><p>Men nu har jag hittat ett par skidor som jag tror skulle kunna passa mig bra, ett par Mojo 90 för 3300 kr (ordinare pris 6400 kr), alltså närmare 50 % rabatt. Ifall jag nu tar Mojo, ska jag då ta den som är 186 eller 193. Själv är jag 190 och väger ca 85 kg. Eller ska jag skita i Mojo och ta K2 The Seth 189cm, som ligger i samma prisklass. Vad jag har förstått så är dessa ungefär samma typ av skida. Dvs, en allroundskida. </p><p></p><p>Nu till frågan, ska jag ta dom, eller vänta till jag kommer ner? Brukar man kunna hitta den typen av skidor till det priset, i början av en säsong?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bosseL, post: 371414, member: 67155"] Ska ner och göra en säsong i alperna (läs: Val d'Isere), och måste därför införskaffa ett par skidor. Har hört av många att det är bäst att vänta till man kommer ner, dels för att det är större utbud och dels för att det brukar vara bra med rea. Men nu har jag hittat ett par skidor som jag tror skulle kunna passa mig bra, ett par Mojo 90 för 3300 kr (ordinare pris 6400 kr), alltså närmare 50 % rabatt. Ifall jag nu tar Mojo, ska jag då ta den som är 186 eller 193. Själv är jag 190 och väger ca 85 kg. Eller ska jag skita i Mojo och ta K2 The Seth 189cm, som ligger i samma prisklass. Vad jag har förstått så är dessa ungefär samma typ av skida. Dvs, en allroundskida. Nu till frågan, ska jag ta dom, eller vänta till jag kommer ner? Brukar man kunna hitta den typen av skidor till det priset, i början av en säsong? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa skidor här hemma, eller i alperna?
Tillbaka
Topp