Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa skidor här hemma, eller i alperna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 371705" data-attributes="member: 13863"><p>Yoop ... en bindning som går upp till DIN 14 är att rekommendera. Men faktiskt inte för att du måste ha den uppskruvad till 14 utan för att den sannolikt är mycket mer välbyggd och hållbarare än en 10 eller 12 bindning och betydligt mer elastiskt. Det sista innebär att den löser ut när det verkligen behövs och håller dig kvar på skidan övrig tid.</p><p></p><p>Personligen är jag mycket förtjust i Look/Rossignol bindningar av axialmodell. Skön "kassaskåpskänsla" vid istig och mycket elastiska. Betydligt bättre än de Salomon och Tyrolia jag haft.</p><p></p><p>Personligen tycker jag att man ska undvika en 18 bindning om man inte är mycket driven och kör riktigt hårt. En sådan bindning har en mycket hård fjäder och ofta en skala som börjar med 10. Kör man inte som ett proffs kan det vara direkt farligt ... Nej en 14 räcker för oss vanliga dödliga!</p><p></p><p>Och NU ... kanske MnOs skrivkramp har släppt ... så han kan beskriva beståndsdelarna i bindningen och vad som är väsentligt att tänka på!</p><p></p><p>:-D / MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 371705, member: 13863"] Yoop ... en bindning som går upp till DIN 14 är att rekommendera. Men faktiskt inte för att du måste ha den uppskruvad till 14 utan för att den sannolikt är mycket mer välbyggd och hållbarare än en 10 eller 12 bindning och betydligt mer elastiskt. Det sista innebär att den löser ut när det verkligen behövs och håller dig kvar på skidan övrig tid. Personligen är jag mycket förtjust i Look/Rossignol bindningar av axialmodell. Skön "kassaskåpskänsla" vid istig och mycket elastiska. Betydligt bättre än de Salomon och Tyrolia jag haft. Personligen tycker jag att man ska undvika en 18 bindning om man inte är mycket driven och kör riktigt hårt. En sådan bindning har en mycket hård fjäder och ofta en skala som börjar med 10. Kör man inte som ett proffs kan det vara direkt farligt ... Nej en 14 räcker för oss vanliga dödliga! Och NU ... kanske MnOs skrivkramp har släppt ... så han kan beskriva beståndsdelarna i bindningen och vad som är väsentligt att tänka på! :-D / MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa skidor här hemma, eller i alperna?
Tillbaka
Topp