Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa skidor här hemma, eller i alperna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JockeSki" data-source="post: 372021" data-attributes="member: 12644"><p>DIN står för Deutsche Industrie Standard och säger bara att fjädern/bindningen är enligt standarden vilket alla dagens bindningar är så det är ganska ointressant. Oftast kan man utläsa från bindningens modellbetäckning hur stark fjädern är. En binding som heter t.ex. Salomon 914 går till 14, Marker 1200 går till 12, Rossignol 140 går till 14 osv.</p><p></p><p>En bindning fungerar bäst i mitten av sitt spann så precis som Tobbe101 säger så är det olämpligt att köpa en bindning som börjar på 10 eller 11. Marker M18 Comp som jag gillar börjar dock på 8 och går till 18 och är alltså perfekt till mig som har den ställd på 13.</p><p></p><p>Och precis som PNyberg säger så är Rossignol FKS 155 (och FKS 185) sjukt bra bindningar. Den enda nackdelen dom har är att dom är lite klumpiga att få på i 1 meter djupt puder, dock inte omöjliga (dom funkar även i puder).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JockeSki, post: 372021, member: 12644"] DIN står för Deutsche Industrie Standard och säger bara att fjädern/bindningen är enligt standarden vilket alla dagens bindningar är så det är ganska ointressant. Oftast kan man utläsa från bindningens modellbetäckning hur stark fjädern är. En binding som heter t.ex. Salomon 914 går till 14, Marker 1200 går till 12, Rossignol 140 går till 14 osv. En bindning fungerar bäst i mitten av sitt spann så precis som Tobbe101 säger så är det olämpligt att köpa en bindning som börjar på 10 eller 11. Marker M18 Comp som jag gillar börjar dock på 8 och går till 18 och är alltså perfekt till mig som har den ställd på 13. Och precis som PNyberg säger så är Rossignol FKS 155 (och FKS 185) sjukt bra bindningar. Den enda nackdelen dom har är att dom är lite klumpiga att få på i 1 meter djupt puder, dock inte omöjliga (dom funkar även i puder). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa skidor här hemma, eller i alperna?
Tillbaka
Topp