Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa skidor - hjälp!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="klantibard" data-source="post: 247312" data-attributes="member: 70217"><p>Det här är ännu en i raden av trådar om vilka skidor som passar en viss typ av skidåkare men eftersom alla plånböcker och skidåkare är olika så hoppas jag att ni experter därute orkar svara på en till. Jag är ganska lost vad det gäller utrustning generellt sett. Längd på skidor osv. Så tips kring det uppskattas.</p><p></p><p>Lite om mig själv. Jag är 192 lång och väger 94 kg, har en ganska kraftfull åkstil och gillar att åka brant och snabbt. Hittills har jag inte åkt våldsamt mycket off pist men det beror enbart på att jag inte har hittat en skida som, i mitt tycke, funkar för det. Har hyrt skidor de senaste åren. Jag åker för övrigt ca 2 veckor i alperna varje vinter.</p><p></p><p>Summa: stor och tung och vill gärna åka mer i lössnö.</p><p></p><p>Min budget ligger väl på ca 5000 inkl. bindningar.</p><p></p><p>Väldigt tacksam för svar!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="klantibard, post: 247312, member: 70217"] Det här är ännu en i raden av trådar om vilka skidor som passar en viss typ av skidåkare men eftersom alla plånböcker och skidåkare är olika så hoppas jag att ni experter därute orkar svara på en till. Jag är ganska lost vad det gäller utrustning generellt sett. Längd på skidor osv. Så tips kring det uppskattas. Lite om mig själv. Jag är 192 lång och väger 94 kg, har en ganska kraftfull åkstil och gillar att åka brant och snabbt. Hittills har jag inte åkt våldsamt mycket off pist men det beror enbart på att jag inte har hittat en skida som, i mitt tycke, funkar för det. Har hyrt skidor de senaste åren. Jag åker för övrigt ca 2 veckor i alperna varje vinter. Summa: stor och tung och vill gärna åka mer i lössnö. Min budget ligger väl på ca 5000 inkl. bindningar. Väldigt tacksam för svar! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa skidor - hjälp!
Tillbaka
Topp