Köpa skidor i Canada?

Kanye

Medlem
Köpa skidor i Canada?
Tjena,

vi är ett gäng som drar några veckor till Fernie i vinter. Har sökt i forumet och det verkar som att det ska vara billigare att köpa nya skidor där än här hemma men har ändå ett par frågor:

1. Gäller detta fortfarande även nu när svenska kronan är kass?

2. Hur är utbudet i Fernie? Eller måste man söka sig till en stad i närheten? Hur långt isf?

3. Vi har även funderat på att köpa skidorna på nätet (från Canada eller USA) och få dem skickade till Fernie innan vi reser dit. Någon som har erfarenhet av detta och tips på bra siter?

Tacksam för svar.

/SWE764

Köpa skidor i Canada?
Mjadu det beror på.

Att hitta fjolårsskidor för en billig penning är inte så svårt om man gör det innan säsongen börjat. Då finns det en massa stora reor och bytardagar etc.

Däremot är jag lite mer tveksam till det nu om man köper nytt, framförallt som kronans värde suger. Då har jag ioförsig inte jmf priser.

Men jag köpte ett par AK ROCKET S-LAB modell 04/05 för 768 dollar inkl. skatter och avgifter uppe i Whistler vid en utförsäljning där tidigare i höst i alla fall, så kan ni jmf själva. (utan bindningar då naturligtvis skall jag tillägga)

/Sn0wrider

Köpa skidor i Canada?
Det är inte jätte mycket billigare nu pga kronan och utbudet är verkligen inte vad man tror inte så mycket feta skidor här men det är bara kvalitets märken dock.

Köpa skidor i Canada?
Jag antar att ni landar i Calgary. Där finns det ett bättre utbud än i Fernie, och oftast bättre priser.

Ta ett besök hos Fresh Sports i Kensington (10th Street N.W nära Downtown på andra sidan Bow River) som har det mesta man kan önska sig. Sen har man Ski Cellar och alla möjliga ställen, fråga er fram. Men det borde räcka med ett besök hos Fresh...

Köpa skidor i Canada?
Det går super att köpa på internet när ni väl är där. men akta er för tullavgiften dom lägger på om ni köper från usa till kanada

//

Tillbaka
Topp