Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Köpa skidor i USA
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PuderYetin" data-source="post: 57861" data-attributes="member: 33585"><p>Jag har blandade erfarenheter av att köpa utrustning "på plats" i USA. De europeiska märkena är dyrare än i Sverige - tex Salomon. Ett märke som HEAD finns t ex nästan inte att få tag på. (Om du hittar nån butik som säljer Head så skulle jag bli förvånad).</p><p></p><p>Det är ju självklart smidigt att handla på plats, men även om dollarkursen är bra just nu så tror jag faktiskt inte att det är speciellt lönsamt.</p><p></p><p>För 3600 med bindning så låter det som en demoskida (eller hyrutrustning. Ett mer rättvist exempel är en ganska allmän skida som Salomon Scream 10 Pilot som går på 13 000,- i USA (Colorado), medan man får dem för 7000 i Sverige.</p><p></p><p>Det är väl upp till var och en att förhandla bra dealar, men det är så enkelt att ta med sig skidor på flyget att jag är lite tveksam till att det är värt besväret att handla på plats. </p><p></p><p>Har ju dock inget facit i ärendet, utan ovanstående är bara mina personliga reflektioner kring detta ämne.</p><p></p><p>//Jonas E.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PuderYetin, post: 57861, member: 33585"] Jag har blandade erfarenheter av att köpa utrustning "på plats" i USA. De europeiska märkena är dyrare än i Sverige - tex Salomon. Ett märke som HEAD finns t ex nästan inte att få tag på. (Om du hittar nån butik som säljer Head så skulle jag bli förvånad). Det är ju självklart smidigt att handla på plats, men även om dollarkursen är bra just nu så tror jag faktiskt inte att det är speciellt lönsamt. För 3600 med bindning så låter det som en demoskida (eller hyrutrustning. Ett mer rättvist exempel är en ganska allmän skida som Salomon Scream 10 Pilot som går på 13 000,- i USA (Colorado), medan man får dem för 7000 i Sverige. Det är väl upp till var och en att förhandla bra dealar, men det är så enkelt att ta med sig skidor på flyget att jag är lite tveksam till att det är värt besväret att handla på plats. Har ju dock inget facit i ärendet, utan ovanstående är bara mina personliga reflektioner kring detta ämne. //Jonas E. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Köpa skidor i USA
Tillbaka
Topp