Köpa skidor utomlands (österrike)?

Vild_Ranunkel

Ny medlem
Hej alla glada. Jag skall spendera den kommande säsongen i St Anton, och jag undrar en sak. Att skaffa mig nya skidor är på tapeten. Jag skulle vilja veta hur priserna är i österrike. Är det generellt billigare? (Det antar jag.) Har någon någa bra tips om butiker, ställen, personer etc. man bör kontakta för inköp av utrustning av alla dess slag? Det gäller både skidor, pjäxor, hjälm och andra skydd, lavinsändare osv.

Alla bra tips om vart man bör vända sig därnere helt enkelt.
Tack på förhand.
Emil

Tjena emil.
Har själv varit 2 s i st anton. All utrustning är billigare punkt. Åk dit, testa dig fram till fina lagg, är du säsongare så får du alltid mycket bättre pris. Har du arbetsbevis så får du allt mycket billigare plus att du kan skriva upp allt och betala av när du känner för under säsongen, så länge du lämnar pass i "pant".(totalt livsfarligt, inte en aning hur jag kunde bränna så många åjrås på jennewein/surfers paradise i st anton.) ett till tips, lär inte känna funky gänget för bra, då kan du sätta upp en bartab där med...alltså...stor nota till slut.)
ganska full, orkar inte mer. lycka till. Oh förresten, om du kommer ner tidigt så finns det en chans att de har fjolårets modeller av skidor kvar som du kan få till ett stöööört bra pris. Lycka till och ha´t så skoj.

Tillbaka
Topp