Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa skidor via Internet eller i Sverige
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rudolfsson" data-source="post: 807527" data-attributes="member: 24880"><p>En förklaring till tyskens lägre priser beror också till viss del på att momsen på detaljhandelsvaror är lägre, jag vill dra mig till minnes att den ligger på 12% jämfört med den svenska som ligger på 25%. Dock kan det inte vara den enda förklaringen, att s-c kan hålla låga priser bör uppskattningsvis också bero på stora inköp vilket pressar priserna, uppköp av restlager (?) o.s.v... Skidornas Ullared med andra ord. </p><p></p><p>Satt för övrigt igår och slökollade på skidor och såg att Megawatt kostar 799 usd (rekommenderat pris från BD) (ca 5400 sek) och i Sverige är rekommenderat pris 8999 sek, en prisskillnad på ca 66%, vad säger ni? Möjligt att jag går OT här, ber om ursäkt i så fall.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rudolfsson, post: 807527, member: 24880"] En förklaring till tyskens lägre priser beror också till viss del på att momsen på detaljhandelsvaror är lägre, jag vill dra mig till minnes att den ligger på 12% jämfört med den svenska som ligger på 25%. Dock kan det inte vara den enda förklaringen, att s-c kan hålla låga priser bör uppskattningsvis också bero på stora inköp vilket pressar priserna, uppköp av restlager (?) o.s.v... Skidornas Ullared med andra ord. Satt för övrigt igår och slökollade på skidor och såg att Megawatt kostar 799 usd (rekommenderat pris från BD) (ca 5400 sek) och i Sverige är rekommenderat pris 8999 sek, en prisskillnad på ca 66%, vad säger ni? Möjligt att jag går OT här, ber om ursäkt i så fall. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa skidor via Internet eller i Sverige
Tillbaka
Topp