Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa skidor via Internet eller i Sverige
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 843360" data-attributes="member: 13863"><p>Yo, det är precis som med de tyska bilarna, det vet ju alla att en tysktillverkad Audi är betydligt sämre än en svensktillverkad. Eller är det kanske helt enkelt så att folk söderut är nöjda med andrahandssortering och att de bästa grejorna alltid skickas till Sverige. </p><p></p><p>Eller är det kanske så att den tyska marknaden är så oerhört mycket större vilket leder till högre volymer och lägre omkostnader (relativt). </p><p></p><p>En intressant studie i prissättning är att titta på K2 websajt! Om jag säger att jag är svensk kostar ett par Sidestash 7 299 kr, om jag låssas vara tysk kostar de 599 Euro! Det beror självklart inte på att K2 säljer andrasortering i Tyskland utan att priserna är anpassade till den lokala marknaden ...</p><p></p><p>/MM</p><p></p><p>PS! Momsen på skidor i Tyskland är 19 % (25 % i Sverige) vilket förklarar en del av prisskillnaden. DS!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 843360, member: 13863"] Yo, det är precis som med de tyska bilarna, det vet ju alla att en tysktillverkad Audi är betydligt sämre än en svensktillverkad. Eller är det kanske helt enkelt så att folk söderut är nöjda med andrahandssortering och att de bästa grejorna alltid skickas till Sverige. Eller är det kanske så att den tyska marknaden är så oerhört mycket större vilket leder till högre volymer och lägre omkostnader (relativt). En intressant studie i prissättning är att titta på K2 websajt! Om jag säger att jag är svensk kostar ett par Sidestash 7 299 kr, om jag låssas vara tysk kostar de 599 Euro! Det beror självklart inte på att K2 säljer andrasortering i Tyskland utan att priserna är anpassade till den lokala marknaden ... /MM PS! Momsen på skidor i Tyskland är 19 % (25 % i Sverige) vilket förklarar en del av prisskillnaden. DS! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa skidor via Internet eller i Sverige
Tillbaka
Topp