Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa skidor via Internet eller i Sverige
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 845794" data-attributes="member: 83225"><p>Visst stämmer det att conrad får betala svensk moms. Dock behövs det inga 6 miljoner för att man ska behöva det utan det räcker med en omsättning i det aktuella landet på 320.000 per kalenderår, Momslagen 5:2 2st.</p><p></p><p>Sen när det gäller sakfrågan så är den ju ganska självklar. Varför ska man betala extra höga priser om man inte får ett mervärde? Hur mycket mervärde man får genom att handla i butik är ju individuellt och om jag inte känner att mervärden matchar merkostnaden så kommer jag inte att handla.</p><p></p><p>Argumenten om skidtestarhelg blir ju mest löjliga. Det har redan sagts att tillverkaren kommer ta hand om det ifall det behövs och det köper jag rakt av. När dessutom importörerna inte tar med sig feta skidor för att de inte säljer tillräckligt bra i Sverige så faller ju hela argumentet på riktigt. </p><p></p><p>Nae, skidbutiker får nog börja se till att kapa sina priser eller helt enkelt börja tillhandahålla mer tjänster. Skidservice t.ex. är ju svårare att få i tyskland, bootfitting kommer man inte heller kunna göra på distans. Butikerna får väl fokusera på sådant istället, om de nu inte kan hålla konkurrenskraftiga priser</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 845794, member: 83225"] Visst stämmer det att conrad får betala svensk moms. Dock behövs det inga 6 miljoner för att man ska behöva det utan det räcker med en omsättning i det aktuella landet på 320.000 per kalenderår, Momslagen 5:2 2st. Sen när det gäller sakfrågan så är den ju ganska självklar. Varför ska man betala extra höga priser om man inte får ett mervärde? Hur mycket mervärde man får genom att handla i butik är ju individuellt och om jag inte känner att mervärden matchar merkostnaden så kommer jag inte att handla. Argumenten om skidtestarhelg blir ju mest löjliga. Det har redan sagts att tillverkaren kommer ta hand om det ifall det behövs och det köper jag rakt av. När dessutom importörerna inte tar med sig feta skidor för att de inte säljer tillräckligt bra i Sverige så faller ju hela argumentet på riktigt. Nae, skidbutiker får nog börja se till att kapa sina priser eller helt enkelt börja tillhandahålla mer tjänster. Skidservice t.ex. är ju svårare att få i tyskland, bootfitting kommer man inte heller kunna göra på distans. Butikerna får väl fokusera på sådant istället, om de nu inte kan hålla konkurrenskraftiga priser [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa skidor via Internet eller i Sverige
Tillbaka
Topp