Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa skidor via Internet eller i Sverige
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 845893" data-attributes="member: 83225"><p>självklart kommer inte "marknaden" att lösa alla problem. Men frågan är ju istället varför vissa branscher ska vara skyddade från att behöva utveckla sig för att överleva?</p><p></p><p>Ni som tycker att man ska handla i butik i Sverige för att de ska fortleva, hur många av er har handlat möbler på IKEA? Hur många av er har handlat mat på Maxi eller liknande istället för småhandlarn runt hörnet? Och skidtester anser jag vara ett ganska irrelevant argument för, helt ärligt, hur många av oss åker regelbundet på dessa arrangemang? </p><p></p><p>När det gäller argument om enklare reklamation så ställer jag mig tvivlande till detta med tanke på att majoriteten av alla butiker idag hänvisar direkt till generalagenten. Konsumentköplagen och avtalslagen är ju rätt tydliga på att det är butiken som ansvarar gentemot kund men i dagsläget verkar inte allt för många butiker känna till detta. Så om nu butikerna inte vill ta något som helst eget ansvar för de produkter de säljer, majoriteten av personalen i skidbutiker är ungefär lika kunniga som min mamma och de tar hutlöst betalt. Varför ska jag då stötta dem? Inom alla andra branscher förekommer utveckling (den förekommer iof på materialen i vår sport med) men varför inte på sättet att handla?</p><p></p><p>Rent principiellt måste jag väl även tillägga att jag irriterar mig något kopiöst på när tillverkare delar upp marknader och tvingar fram olika priser. Exemplet med Megawatt tidigare i tråden får väl räcka, men principen är otroligt irriterande.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 845893, member: 83225"] självklart kommer inte "marknaden" att lösa alla problem. Men frågan är ju istället varför vissa branscher ska vara skyddade från att behöva utveckla sig för att överleva? Ni som tycker att man ska handla i butik i Sverige för att de ska fortleva, hur många av er har handlat möbler på IKEA? Hur många av er har handlat mat på Maxi eller liknande istället för småhandlarn runt hörnet? Och skidtester anser jag vara ett ganska irrelevant argument för, helt ärligt, hur många av oss åker regelbundet på dessa arrangemang? När det gäller argument om enklare reklamation så ställer jag mig tvivlande till detta med tanke på att majoriteten av alla butiker idag hänvisar direkt till generalagenten. Konsumentköplagen och avtalslagen är ju rätt tydliga på att det är butiken som ansvarar gentemot kund men i dagsläget verkar inte allt för många butiker känna till detta. Så om nu butikerna inte vill ta något som helst eget ansvar för de produkter de säljer, majoriteten av personalen i skidbutiker är ungefär lika kunniga som min mamma och de tar hutlöst betalt. Varför ska jag då stötta dem? Inom alla andra branscher förekommer utveckling (den förekommer iof på materialen i vår sport med) men varför inte på sättet att handla? Rent principiellt måste jag väl även tillägga att jag irriterar mig något kopiöst på när tillverkare delar upp marknader och tvingar fram olika priser. Exemplet med Megawatt tidigare i tråden får väl räcka, men principen är otroligt irriterande. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa skidor via Internet eller i Sverige
Tillbaka
Topp