Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa skidor via Internet eller i Sverige
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JL76" data-source="post: 845900" data-attributes="member: 101593"><p>Vissa saker bör vara skyddade från "marknaden", skidor är definitivt inte en av dem. </p><p>Det som stör mig med marknadstänkandet är det lätt blir en minoritet som dikterar utbudet för alla. De som tycker radio nrjrixmegapol är vedervärdigt och faktiskt har smak är många fler än de som gillar det men de är för smala målgrupper att rikta in sig på därför finns nu bara skit och inget annat. </p><p>Samma situation finns inte inom skidindustrin där ett stort utbud och även "custom" finns.</p><p></p><p>Självklart ska man inte köpa skidor för 3-4k mer i svensk butik det är ju löjligt, det håller jag med om och har skrivit i andra trådar.</p><p>Jag har inget emot fri rörlighet och konkurrens det är den blinda tron på "marknaden" som något gott som stör mig, för mig som individ leder den oftare till utarmning än bättre utbud. Alla är inte medelsvensson och vi får lida för deras smak (eller brist på den). Ja, jag är bitter...</p><p></p><p>Snorkel: funderade på att åka på testhelg i Kaunertal men det blev Tandå istället, det var också mycket billigare så att det är jämförbart är inte helt sant, nu sa du iofs Åre men dit vill jag helst inte åka mer, nånsin</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JL76, post: 845900, member: 101593"] Vissa saker bör vara skyddade från "marknaden", skidor är definitivt inte en av dem. Det som stör mig med marknadstänkandet är det lätt blir en minoritet som dikterar utbudet för alla. De som tycker radio nrjrixmegapol är vedervärdigt och faktiskt har smak är många fler än de som gillar det men de är för smala målgrupper att rikta in sig på därför finns nu bara skit och inget annat. Samma situation finns inte inom skidindustrin där ett stort utbud och även "custom" finns. Självklart ska man inte köpa skidor för 3-4k mer i svensk butik det är ju löjligt, det håller jag med om och har skrivit i andra trådar. Jag har inget emot fri rörlighet och konkurrens det är den blinda tron på "marknaden" som något gott som stör mig, för mig som individ leder den oftare till utarmning än bättre utbud. Alla är inte medelsvensson och vi får lida för deras smak (eller brist på den). Ja, jag är bitter... Snorkel: funderade på att åka på testhelg i Kaunertal men det blev Tandå istället, det var också mycket billigare så att det är jämförbart är inte helt sant, nu sa du iofs Åre men dit vill jag helst inte åka mer, nånsin [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa skidor via Internet eller i Sverige
Tillbaka
Topp