Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa skidor via Internet eller i Sverige
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 845906" data-attributes="member: 83225"><p>Jag är mycket böjd att hålla med dig i många fall. Radio är ju en katastrof, och jag har tillbringat många timmar med att svära över bandit (som försöker utge sig för att vara nån form av "annorlunda" men egentligen är värre än de andra tillsammans). Är det inte så egentligen då att om man slutar handla av svenska butiker och istället handlar på nätet så ökar ens utbud nåt enormt och varför inte slänga iväg en beställning på 4frnt t.ex. Många små indiemärken har dykt upp och säljer sina skidor direkt på nätet. Jag ser ingen anledning till att ge en mellanhand massa pengar när jag kan göra affären direkt med tillverkaren. Gamla distributionskanaler har blivit onödiga i och med den tekniska utvecklingen vilket bara kan vara till gagn för oss konsumenter. För detta gör att du har tillgång till hela världens sortiment istället för bara de som råkar ha en distributör där du bor.</p><p></p><p>När det gäller låsning av marknader så kom jag på ett eget exempel. Om du vill göra ett par custom oakleys så kan du göra det på både crowbar och splice-bågen om man bor i sverige, men inte på elevate. Aja, tänkte jag det är kanske bara så att de inte har valt att ha den som custompryl. Men titt på fan, när jag går in på oakleys internationella sida och säger att jag bor i USA så får jag göra egna Elevate också. Varför? Varför behandlar man sina kunder olika om man bor i USA gentemot europa? Om jag vill ha samma produkt som man kan köpa i USA, varför ska jag inte få det? Fine om jag får en massa frakt men det kan jag ha förståelse för, men att nån som lever på att sälja sina produkter säger "nae, du får inte köpa för du bor i fel land" då blir jag sur på riktigt...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 845906, member: 83225"] Jag är mycket böjd att hålla med dig i många fall. Radio är ju en katastrof, och jag har tillbringat många timmar med att svära över bandit (som försöker utge sig för att vara nån form av "annorlunda" men egentligen är värre än de andra tillsammans). Är det inte så egentligen då att om man slutar handla av svenska butiker och istället handlar på nätet så ökar ens utbud nåt enormt och varför inte slänga iväg en beställning på 4frnt t.ex. Många små indiemärken har dykt upp och säljer sina skidor direkt på nätet. Jag ser ingen anledning till att ge en mellanhand massa pengar när jag kan göra affären direkt med tillverkaren. Gamla distributionskanaler har blivit onödiga i och med den tekniska utvecklingen vilket bara kan vara till gagn för oss konsumenter. För detta gör att du har tillgång till hela världens sortiment istället för bara de som råkar ha en distributör där du bor. När det gäller låsning av marknader så kom jag på ett eget exempel. Om du vill göra ett par custom oakleys så kan du göra det på både crowbar och splice-bågen om man bor i sverige, men inte på elevate. Aja, tänkte jag det är kanske bara så att de inte har valt att ha den som custompryl. Men titt på fan, när jag går in på oakleys internationella sida och säger att jag bor i USA så får jag göra egna Elevate också. Varför? Varför behandlar man sina kunder olika om man bor i USA gentemot europa? Om jag vill ha samma produkt som man kan köpa i USA, varför ska jag inte få det? Fine om jag får en massa frakt men det kan jag ha förståelse för, men att nån som lever på att sälja sina produkter säger "nae, du får inte köpa för du bor i fel land" då blir jag sur på riktigt... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa skidor via Internet eller i Sverige
Tillbaka
Topp