Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa skidor via Internet eller i Sverige
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snorkel" data-source="post: 845943" data-attributes="member: 51492"><p>Kan hålla med dig där men hur skulle det se ut annars? Alla smala nischer kan ju inte tillgodoses till priser som annars kräver masstillverkning? Själv gillar jag t ex systembolaget när det gäller vinutbudet där hyggliga viner subventioneras via volymförsäljning av billiga viner. Sprit kan man köpa på taxfree och tydligen också via internet även om jag inte provat. </p><p></p><p>Ibland går den reglering som "tiltat" marknaden i en riktning som man själv gillar snarare än majoriteten. Frågan är om det egentligen är bra? Oftast blir det dyrare och överlag sämre för att lagstiftaren vill lyfta fram något som inte är efterfrågat och skall subventioneras. Det du eventuellt vinner inom din egen intressenisch får du betala tiofalt inom andra områden du inte bryr dig så mycket om.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snorkel, post: 845943, member: 51492"] Kan hålla med dig där men hur skulle det se ut annars? Alla smala nischer kan ju inte tillgodoses till priser som annars kräver masstillverkning? Själv gillar jag t ex systembolaget när det gäller vinutbudet där hyggliga viner subventioneras via volymförsäljning av billiga viner. Sprit kan man köpa på taxfree och tydligen också via internet även om jag inte provat. Ibland går den reglering som "tiltat" marknaden i en riktning som man själv gillar snarare än majoriteten. Frågan är om det egentligen är bra? Oftast blir det dyrare och överlag sämre för att lagstiftaren vill lyfta fram något som inte är efterfrågat och skall subventioneras. Det du eventuellt vinner inom din egen intressenisch får du betala tiofalt inom andra områden du inte bryr dig så mycket om. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa skidor via Internet eller i Sverige
Tillbaka
Topp