Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa skidor via Internet eller i Sverige
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="delta" data-source="post: 846400" data-attributes="member: 80557"><p>Fördelen för den som drar pa alp-testhelg är ju dessutom att denne far en tidigare vintersäsongsstart (utgaende fran att akaren bara aker pa europeisk vinter) och kan testa utrustningen mycket tidigare vilket innebär att när de andra star pa utrustningstesthelg i Tandadalen (eller var det är) - da star alptestaren redan där i sin nya utrustning (som han/hon kunde köpa medan det fanns i alla storlekar och färger pa lager) och är redan i toppform... alternativt för den tveksamme... har ytterliggare en testhelg...</p><p></p><p></p><p>Butikerna som säljer pist- och offskidor far lära sig lite av (kontinentaleuropeiska) snowboard/freeski-affärer och försöka bygga upp mer lifestyle-känsla och personlig kontakt med kunderna... kanske är lite svarare iof eftersom de "lite mer" traditionella kunder antagligen har mindre tid och mer annat för sig - och därmed mindre lust att sta och hänga i en affär och snacka snö-relaterad skit... </p><p></p><p>Personligen köper jag hellre utrustningsdetaljer fran min lokala shop än fran hetazonen och blatomaten - men det är förvisso baserat pa att de har samma pris som hos internethandlarna; vilket naturligtvis gör hela saken omvänd mot tradens topic (där ju argumentet är att varför köpa i butik när internet är billigare) - i fallet med samma pris blir argument ju "varför skall jag köpa fran internet när jag far samma sak för samma pris av shoppen nagra kilometer där man dessutom känner folket"... (vilket naturligtvis internethandlaren skulle svara pa att de har mer produkter i mer varianter pa lager och jag slipper stressa till affärens stängningstid typ)</p><p></p><p></p><p>Jag sag nagon gammal reklamposter (om den ens var fran 2000-talet) i en gondol i stubai fran nagon trött intersportaffär som skrev nagot i still med life-long service pa dina skidor om du köper hos oss.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="delta, post: 846400, member: 80557"] Fördelen för den som drar pa alp-testhelg är ju dessutom att denne far en tidigare vintersäsongsstart (utgaende fran att akaren bara aker pa europeisk vinter) och kan testa utrustningen mycket tidigare vilket innebär att när de andra star pa utrustningstesthelg i Tandadalen (eller var det är) - da star alptestaren redan där i sin nya utrustning (som han/hon kunde köpa medan det fanns i alla storlekar och färger pa lager) och är redan i toppform... alternativt för den tveksamme... har ytterliggare en testhelg... Butikerna som säljer pist- och offskidor far lära sig lite av (kontinentaleuropeiska) snowboard/freeski-affärer och försöka bygga upp mer lifestyle-känsla och personlig kontakt med kunderna... kanske är lite svarare iof eftersom de "lite mer" traditionella kunder antagligen har mindre tid och mer annat för sig - och därmed mindre lust att sta och hänga i en affär och snacka snö-relaterad skit... Personligen köper jag hellre utrustningsdetaljer fran min lokala shop än fran hetazonen och blatomaten - men det är förvisso baserat pa att de har samma pris som hos internethandlarna; vilket naturligtvis gör hela saken omvänd mot tradens topic (där ju argumentet är att varför köpa i butik när internet är billigare) - i fallet med samma pris blir argument ju "varför skall jag köpa fran internet när jag far samma sak för samma pris av shoppen nagra kilometer där man dessutom känner folket"... (vilket naturligtvis internethandlaren skulle svara pa att de har mer produkter i mer varianter pa lager och jag slipper stressa till affärens stängningstid typ) Jag sag nagon gammal reklamposter (om den ens var fran 2000-talet) i en gondol i stubai fran nagon trött intersportaffär som skrev nagot i still med life-long service pa dina skidor om du köper hos oss. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa skidor via Internet eller i Sverige
Tillbaka
Topp