Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Köpa Skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 6247" data-attributes="member: 10565"><p>ehhh?</p><p> Skidpaket??? De flesta på den här siten tror jag inte köper skidpaket utan plockar ihop det man verkligen vill ha, inte för att vi är rika utan för att vi har ett genuint intresse? Har jag fel? </p><p> Men jag skall ge dig ett par tipps! Köp carving det är det som gäller just nu, du kommer att höja din åkning 2-3 snäpp. Rossingol Bandit X har jag provåkt och den känndes helt ok, lättjobbad och så. (Åker själv på K2 Four och de går som på räls)Skall du ha pjäxor ja då måste du ju prova dig fram för de skall sitta som en kepps, generellt kan man säga, bred fot = Tecnica/Salomon, normal fot=ross/nordica, smal fot=lange/richle. </p><p> Vet du inte vilken bredd du har på foten? Mät bredden på fotbladet, skalet på pjäxan skall vara 13mm bredare än foten. Sedan kan du ju lästa och fixa en formgjuten sula, är du riktigt tät sprutar du en strolz innersko UTAN strolz skalet!!!! Pjäxorna skall du sattsa stålar på de kan du säkert ha 3säs om du inte åker varje dag vill säga. Köp inga wimp pjäxor utan race (butiksrace) eller snäppet under race dvs en skalhårdhet på 100-140... skalhårdheter på 150-160 är till för pillan och den andra proffsen inte för oss freeriders.</p><p></p><p>mvh</p><p>LoBoMan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 6247, member: 10565"] ehhh? Skidpaket??? De flesta på den här siten tror jag inte köper skidpaket utan plockar ihop det man verkligen vill ha, inte för att vi är rika utan för att vi har ett genuint intresse? Har jag fel? Men jag skall ge dig ett par tipps! Köp carving det är det som gäller just nu, du kommer att höja din åkning 2-3 snäpp. Rossingol Bandit X har jag provåkt och den känndes helt ok, lättjobbad och så. (Åker själv på K2 Four och de går som på räls)Skall du ha pjäxor ja då måste du ju prova dig fram för de skall sitta som en kepps, generellt kan man säga, bred fot = Tecnica/Salomon, normal fot=ross/nordica, smal fot=lange/richle. Vet du inte vilken bredd du har på foten? Mät bredden på fotbladet, skalet på pjäxan skall vara 13mm bredare än foten. Sedan kan du ju lästa och fixa en formgjuten sula, är du riktigt tät sprutar du en strolz innersko UTAN strolz skalet!!!! Pjäxorna skall du sattsa stålar på de kan du säkert ha 3säs om du inte åker varje dag vill säga. Köp inga wimp pjäxor utan race (butiksrace) eller snäppet under race dvs en skalhårdhet på 100-140... skalhårdheter på 150-160 är till för pillan och den andra proffsen inte för oss freeriders. mvh LoBoMan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Köpa Skidor
Tillbaka
Topp