Köpa Snowboard (första gången)

Bennvido

Ny medlem
Tjena,
Hade tänkt mig att köpa en snowboard bindingar och skor omkring 4-5 tusen. Har aldrig köpt en snowboard innan utan bara hyrt där jag åkt. Åker 1 vecka om året men kommer att börja åka mer och mer 3-4 veckor om året.
Jag är 18 år 177cm lång väger 73kg och har skostorlek: 43.

Jag är ute efter en bräda som man kan använda lite var som helst i pisten, offpist och i parken. Vill också att brädan ska vara lite mjuk/mellanhård. Vill också att den ska vara en "rocker" (?) då man kan köra på båda hållen, brädan böjsupp på båda sidorna. Vet ej vad skillnaden är mellan smal/tjock bräda, så förklara gärna.

Vill kunna leka med brädan osv som på denna videon
brädan ser också hyffsat.

Har ni några goda brädor/bindningar/boots, så länka gärna och förklara lite varför ni tycker att dom passar mig. Prisklass för allt ~5000.

Mvh Marcus

Läste i kommentarerna att killen körde men cartels-bindningar (
Dock vet jag inte mer än så men hoppas någon annan kan svara eftersom även jag skulle vilja ha tips på boots och bräda :)

themartin sa:
Hej,

Svårt att hitta bräda+ boots+bindingar för högst 5000 sek, om man inte vill köpa på Blocket.

om du vill ha en "lekbräda" så skulle jag rekomendera Bataleon Airobic( se länk nedan)

http://www.hollywood.se/airobic-157-snowboard/p/41385#filter-4

skulle ta ett par mediumhårda Boots Tex. Burton Ruler.Ett par Burton Mission bindningar på det så kanske du kan leka livet ur dig.

// Martin
Vad tror du om Nitro bräderna som är på rea på Hollywood? t.ex. http://www.hollywood.se/pro-series-fox-159-snowboard/p/40385#filter-2 eller http://www.hollywood.se/pro-series-eero-156-snowboard/p/40383#filter-2

Och angående bindingar funkar dom på alla sorts brädor?

bindingar funkar till 99 % på alla brädor oavsett märken. Vet inte så mycket om Nitro. Fast den beskrivningen som du ger är egentligen en bräda av Allmountain typ. dvs. funkar över hela berget! Jag skulle då rekomendera en Burton Process lite hårdare än Burton custom. ska du bara vara i parken och latja så ta en mjukbräda. men om du ska vara i pist samt utanför ta en hårdare detta gäller oxå om du ska ge dig på dom större hoppen eller pipen. då vill man ha lite mer stabilitet i brädan. du kan ju alltid kontra lite med som sagt ett par lite mjukare Boots alltnså inte köpa allt för hårda.

Ursäkta min dåliga grammatik men brain stormade lite.
/ Martin

Jag säljer en Lib Tech Skate Banana 2012 med Union Force bindningar för 4,000 om du är intresserad (ingår även ett par svarta/vita Burton Moto boots i storlek 43). Bor dock i Uppsala, så det blir exkl frakt om du bor långt bort.

Brädan är i bra skick, givetvis några repor på undersidan pga användning två säsonger. Men jag åkte bara nån enstaka gång varje säsong, och har vallat den noggrant varje gång.

Killen är kung! Han kör på en Burton custom eller sin X och har detuna den exakt som han vill ha den, för att kunna köra lika bra som han på en så styv bräda så krävs det mkt mkt mkt träning :) som ny börjare köp en rockerhybrid eller rocker om du vill buttra runt ;) säljer en Burton process flying v med ett par cartel atm sjukt billigt! Skulle nog passa och inte så mkt pengar om miss nöjd!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp