Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Köpa Snowboard
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pontus87" data-source="post: 141436" data-attributes="member: 39638"><p>jo det är ju sant putte732 men det är ju så synd att det ska vara så olika priser på nätet och i en vanlig butik. och varför ska det skilja så mycket i pris land till land.</p><p></p><p>om det hade varit samma pris överallt eller att skildnaderna inte var lika stora skulle nog många iallafall jag gå ner till den lokala snowboardbutiken och köpa mina saker där istället för nätet.</p><p></p><p>men pga dom höga priserna i sverige så vänder iallafall jag mig till butiker i usa där jag får alla saker till 40 % billigare än vad det är här i sverige. det är ju synd att jag inte stödjer svensksnowboard men för dom där 40 % så gör det inte så mycket för mig. </p><p></p><p>och det där med att det är olagligt att skicka burton från usa verkar ju vara rena bluffen.</p><p>ingen har skippat att skicka över burton saker till mig iallafall. vill folk köpa klart dom skickar över vem skulle kunna kolla upp om dom skickar burton eller inte?</p><p></p><p>Det där med tullen så brukar det vara att 25 % är moms och ca 3 % är tullavgift.</p><p>Att skicka som gift verkar ju vara ren shit. tror dom har genomskådat det där med att om det står gift så är det inge moms å det för alla paket som kommer står det fan gift på nu för tiden. </p><p>brukar vara så att allt under 500 är tull fritt över så blir det tull. men inte varje gång.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pontus87, post: 141436, member: 39638"] jo det är ju sant putte732 men det är ju så synd att det ska vara så olika priser på nätet och i en vanlig butik. och varför ska det skilja så mycket i pris land till land. om det hade varit samma pris överallt eller att skildnaderna inte var lika stora skulle nog många iallafall jag gå ner till den lokala snowboardbutiken och köpa mina saker där istället för nätet. men pga dom höga priserna i sverige så vänder iallafall jag mig till butiker i usa där jag får alla saker till 40 % billigare än vad det är här i sverige. det är ju synd att jag inte stödjer svensksnowboard men för dom där 40 % så gör det inte så mycket för mig. och det där med att det är olagligt att skicka burton från usa verkar ju vara rena bluffen. ingen har skippat att skicka över burton saker till mig iallafall. vill folk köpa klart dom skickar över vem skulle kunna kolla upp om dom skickar burton eller inte? Det där med tullen så brukar det vara att 25 % är moms och ca 3 % är tullavgift. Att skicka som gift verkar ju vara ren shit. tror dom har genomskådat det där med att om det står gift så är det inge moms å det för alla paket som kommer står det fan gift på nu för tiden. brukar vara så att allt under 500 är tull fritt över så blir det tull. men inte varje gång. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Köpa Snowboard
Tillbaka
Topp