Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Köpa SnowboardPaket från US.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Xavier" data-source="post: 406015" data-attributes="member: 64225"><p>Dogfunk ägs av backcountry. Backcountry är stora därborta och min erfarenhet så är dom bra och snabba att ha att göra med. Dock tvivlar jag på att några nedskrivningar etc är aktuellt då det är mer eller mindre olagligt och det ligger inte i deras intresse att stöta sig med tullmyndigheter eller liknande. Förr fans möjligheten att beställa som gåva och då är ju accepterat tullvärde högre vid införsel. Tipset är att använda deras realtidschat så brukar man få reda på frakt inklusive eventuella mäklaravgifter som fraktföretaget kan ta för att föra varan genom tullen.</p><p></p><p></p><p>Det är inte enda butiken i europa som har bra priser. Plus att beställningar inom eu blir tullfria och skattefria i sverige och inte lika krångliga som från usa så ser jag i dagsläget få incitament att beställa från staterna.</p><p></p><p></p><p>Dom ligger på .at så min gissning är Österrike....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Xavier, post: 406015, member: 64225"] Dogfunk ägs av backcountry. Backcountry är stora därborta och min erfarenhet så är dom bra och snabba att ha att göra med. Dock tvivlar jag på att några nedskrivningar etc är aktuellt då det är mer eller mindre olagligt och det ligger inte i deras intresse att stöta sig med tullmyndigheter eller liknande. Förr fans möjligheten att beställa som gåva och då är ju accepterat tullvärde högre vid införsel. Tipset är att använda deras realtidschat så brukar man få reda på frakt inklusive eventuella mäklaravgifter som fraktföretaget kan ta för att föra varan genom tullen. Det är inte enda butiken i europa som har bra priser. Plus att beställningar inom eu blir tullfria och skattefria i sverige och inte lika krångliga som från usa så ser jag i dagsläget få incitament att beställa från staterna. Dom ligger på .at så min gissning är Österrike.... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Köpa SnowboardPaket från US.
Tillbaka
Topp