Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Köpa systemkamera!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mr_smiskad" data-source="post: 812575" data-attributes="member: 86705"><p>Såg att någon gett dej några bra tips om canons kameror och efter som jag kör nikon tänkte jag ge några tips om vad nikon har att erbjuda. Det du vela ha i en kamera har du i D300s, den har bra vädertätning och filmar 1080p med batterigrepp fotar du 9bps och har bra iso känslighet, men den kostar runt 16000 med objektiv. Annars har du ju Nikon D90 som inte har fullt lika bra vädertätad, filmar i 720p och tar 4,5 bps, Iso känsligheten är nästan lika som på D300an. Den kostar vel ungerfär som halva D300an. Men annars släpps snart Nikon D7000 som är en uppdatering av D90n den vet jag inte mycket om man har läst lite om den och den värkar grym kommer landa på en 10000.</p><p></p><p>Sen objektiv är fruktansvärt dyrt om du ska ha kvallité. Inget kit objektiv är speciellt mycket att ha men jag antar att det är de du kommer få köra med i början. Då har du ju ett 18-200 som täcker det mesta. Sen om du vill ha mer vidvinkel kan du ju köpa ett sigma 10-20 som är billigt och bra. Fisheye kanske du kommer vara sugen på och det är ruskigt dyrt, så jag skulle rekomendera ett samyang 8/3.5 som jag har hört mycket bra om ligger runt 2000-3000 beroende på om du köper i sverige eller beställer från usa. men köper du en kamera som har ett 18-55 på så vill du nog ha ett tele objektiv. ljusstarka sånna är också svin dyra tex nikons 70-200/2.8 ligger runt en 20000 medans sigmas motsvarighetet ligger runt 10000. Men annars har nikon ett 55-200VR för en 2500 som funkar i början. Eller om du vill ha mer zoom 70-300VR för en 5000-6000. Tror det finns ett 70-300 utan VR också som kostar runt 4000 (VR är bildstabilisator) Sen kan du ju kolla in sigmas motsvarigheter dom är billigare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mr_smiskad, post: 812575, member: 86705"] Såg att någon gett dej några bra tips om canons kameror och efter som jag kör nikon tänkte jag ge några tips om vad nikon har att erbjuda. Det du vela ha i en kamera har du i D300s, den har bra vädertätning och filmar 1080p med batterigrepp fotar du 9bps och har bra iso känslighet, men den kostar runt 16000 med objektiv. Annars har du ju Nikon D90 som inte har fullt lika bra vädertätad, filmar i 720p och tar 4,5 bps, Iso känsligheten är nästan lika som på D300an. Den kostar vel ungerfär som halva D300an. Men annars släpps snart Nikon D7000 som är en uppdatering av D90n den vet jag inte mycket om man har läst lite om den och den värkar grym kommer landa på en 10000. Sen objektiv är fruktansvärt dyrt om du ska ha kvallité. Inget kit objektiv är speciellt mycket att ha men jag antar att det är de du kommer få köra med i början. Då har du ju ett 18-200 som täcker det mesta. Sen om du vill ha mer vidvinkel kan du ju köpa ett sigma 10-20 som är billigt och bra. Fisheye kanske du kommer vara sugen på och det är ruskigt dyrt, så jag skulle rekomendera ett samyang 8/3.5 som jag har hört mycket bra om ligger runt 2000-3000 beroende på om du köper i sverige eller beställer från usa. men köper du en kamera som har ett 18-55 på så vill du nog ha ett tele objektiv. ljusstarka sånna är också svin dyra tex nikons 70-200/2.8 ligger runt en 20000 medans sigmas motsvarighetet ligger runt 10000. Men annars har nikon ett 55-200VR för en 2500 som funkar i början. Eller om du vill ha mer zoom 70-300VR för en 5000-6000. Tror det finns ett 70-300 utan VR också som kostar runt 4000 (VR är bildstabilisator) Sen kan du ju kolla in sigmas motsvarigheter dom är billigare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Köpa systemkamera!
Tillbaka
Topp