Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpbegäret är framme men beslutet difust
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 973581" data-attributes="member: 49358"><p>Dem tre första skidorna du nämner kan du nog trivas på. Vill även lägga till Armada Norwalk 189, som är ny för i år, och Volkl Shiro.</p><p>Opus blir nog lite för lik BentChetlern då den vill ha en relativt balanserad stans, och Katana blir nog för chargig.</p><p></p><p>Jag tycker till:</p><p>Bibby 190 = Flyter som korkar, roliga i pisten (faktiskt), fin avvägning mellan dämpning och crisp, lätta att dra runt i skogen.</p><p></p><p>Count Down 2 = Lite mer lätt känsla än Bibbyn, aningen styvare nos än Bibby (i år är även tailen styvare), satans lekfull. Har inte testat dessa i nå djup snö. Har dock ett par CD3 som jag har kört i 1m nysnö. De flöt bra, även i låga hastigheter, och då är den smalare än cd2, samt att jag hade monterat fram den 2cm (1cm i år) framför rekommenderad punkt.</p><p></p><p>Patron = har inte åkt på den. Flexar fint och borde ha fina pistegenskaper med tanke på att det är Nordica som tillverkat dem. Skeptisk till rocker formen kontra skärningen, ser ut som att ju mer man kantar, desto mer vill den svänga, fast att den svänger mer än man tror..på gott och ont.</p><p></p><p>Norwalk = Har inte testat dessa eller TST som är lillebror. Shapen ser, i mina ögon, helt okej ut. Många som gillar dem, och har dem (TST) som allroundskida.</p><p></p><p>Shiro = Mer dämpade än CD2 och Bibby. Lös känsla i lägre hastigheter, men blir mer "locked in" när det börjar gå undan. Jag tyckte man behövde säga till rätt ordentligt för att att få den till att skrubba av fart, CD3an är 10ggr enklare i detta avseende. Ganska död i känslan annars, dåligt med pop och liv. Fin skida om man ska ha en skida som man ska göra allt med och inte har en så väldigt lekfull stil.</p><p></p><p>Nu är jag lite kortare och lättare än TS..bara så att det är sagt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 973581, member: 49358"] Dem tre första skidorna du nämner kan du nog trivas på. Vill även lägga till Armada Norwalk 189, som är ny för i år, och Volkl Shiro. Opus blir nog lite för lik BentChetlern då den vill ha en relativt balanserad stans, och Katana blir nog för chargig. Jag tycker till: Bibby 190 = Flyter som korkar, roliga i pisten (faktiskt), fin avvägning mellan dämpning och crisp, lätta att dra runt i skogen. Count Down 2 = Lite mer lätt känsla än Bibbyn, aningen styvare nos än Bibby (i år är även tailen styvare), satans lekfull. Har inte testat dessa i nå djup snö. Har dock ett par CD3 som jag har kört i 1m nysnö. De flöt bra, även i låga hastigheter, och då är den smalare än cd2, samt att jag hade monterat fram den 2cm (1cm i år) framför rekommenderad punkt. Patron = har inte åkt på den. Flexar fint och borde ha fina pistegenskaper med tanke på att det är Nordica som tillverkat dem. Skeptisk till rocker formen kontra skärningen, ser ut som att ju mer man kantar, desto mer vill den svänga, fast att den svänger mer än man tror..på gott och ont. Norwalk = Har inte testat dessa eller TST som är lillebror. Shapen ser, i mina ögon, helt okej ut. Många som gillar dem, och har dem (TST) som allroundskida. Shiro = Mer dämpade än CD2 och Bibby. Lös känsla i lägre hastigheter, men blir mer "locked in" när det börjar gå undan. Jag tyckte man behövde säga till rätt ordentligt för att att få den till att skrubba av fart, CD3an är 10ggr enklare i detta avseende. Ganska död i känslan annars, dåligt med pop och liv. Fin skida om man ska ha en skida som man ska göra allt med och inte har en så väldigt lekfull stil. Nu är jag lite kortare och lättare än TS..bara så att det är sagt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpbegäret är framme men beslutet difust
Tillbaka
Topp