Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köper jag rätt skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SverigeTomten" data-source="post: 588699" data-attributes="member: 73999"><p>Se på dig själv. Vad kan du, vad kan du inte? Vad är du kapabel att göra? Vad för terräng åker du? ... och så väljer du skida efter de frågorna du besvarat.</p><p></p><p>Om vi tar mig själv som exempel så kan jag åka i alla terränger, kan inte hoppa hopp som är större än 20m platå (ännu). Jag kommer att kunna hoppa stort och även gå in djupare i pistteknik och boardercross.</p><p></p><p>Efter de egenskaperna så plockade jag 2 brädor. En Bataleon airobic, när jag åker park och en Stepchild Simon Chamberlain för halfpipe och boardercross.</p><p></p><p>Jag vet inte hur det ser ut i skidvärlden men i snowboard så spelar bingningarna och boots en jävligt stor roll. Mjukare bindningar till park och styvare till pist.</p><p>Men det är en annan historia.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SverigeTomten, post: 588699, member: 73999"] Se på dig själv. Vad kan du, vad kan du inte? Vad är du kapabel att göra? Vad för terräng åker du? ... och så väljer du skida efter de frågorna du besvarat. Om vi tar mig själv som exempel så kan jag åka i alla terränger, kan inte hoppa hopp som är större än 20m platå (ännu). Jag kommer att kunna hoppa stort och även gå in djupare i pistteknik och boardercross. Efter de egenskaperna så plockade jag 2 brädor. En Bataleon airobic, när jag åker park och en Stepchild Simon Chamberlain för halfpipe och boardercross. Jag vet inte hur det ser ut i skidvärlden men i snowboard så spelar bingningarna och boots en jävligt stor roll. Mjukare bindningar till park och styvare till pist. Men det är en annan historia. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köper jag rätt skidor?
Tillbaka
Topp