Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
köphjälp bra tjejbräda
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Soophie" data-source="post: 927770" data-attributes="member: 49071"><p>Hej. </p><p></p><p>Jag skulle nog gå på en något kortare bräda. Runt 145 cm +- lite beroende på typ av bräda. </p><p>Rocker brädor blir med "fladdriga" i högre hastigheter då de har mindre effektiv kant som skär (precis som det är med rocker skidor) Om hon kör mest pist skulle jag rekommendera en bräda med camber. Ska dock tilläggas att jag själv är ett fan av camber brädor. Tycker de skär bättre i pisten, håller kanten bättre och är roligare att köra snabbt på då de är stabilare än rocker.</p><p></p><p> Jag tror att Nitro har någora Gullwing bräder för tjejer vilket är en rocker hyrbid som reagerar som en camber vid tryck. Dock kan de va så att det endast är deras "enklare variant". Feather från Burton är ju deras insteps bräda för tjejer om jag inte minns fel (vilket betyder att den är just mjuk o inte håller så bra, precis som du beskriver) så se till att skaffa en bräda som inte är ingångsbräda. </p><p>Vill hon lägga lite mer pengar tycker jag att Burton feelgood/ Custom är en super bräda. Den funkar till allt. Tror även att den finns i burtons hybrid rocker variant. </p><p></p><p>Tror dock att GNU brädan är ett bättre alternativ av de två som du nämner. Dock skulle jag som sagt gå på 146 istället om hon inte gillar att köra brädorna långa. </p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Soophie, post: 927770, member: 49071"] Hej. Jag skulle nog gå på en något kortare bräda. Runt 145 cm +- lite beroende på typ av bräda. Rocker brädor blir med "fladdriga" i högre hastigheter då de har mindre effektiv kant som skär (precis som det är med rocker skidor) Om hon kör mest pist skulle jag rekommendera en bräda med camber. Ska dock tilläggas att jag själv är ett fan av camber brädor. Tycker de skär bättre i pisten, håller kanten bättre och är roligare att köra snabbt på då de är stabilare än rocker. Jag tror att Nitro har någora Gullwing bräder för tjejer vilket är en rocker hyrbid som reagerar som en camber vid tryck. Dock kan de va så att det endast är deras "enklare variant". Feather från Burton är ju deras insteps bräda för tjejer om jag inte minns fel (vilket betyder att den är just mjuk o inte håller så bra, precis som du beskriver) så se till att skaffa en bräda som inte är ingångsbräda. Vill hon lägga lite mer pengar tycker jag att Burton feelgood/ Custom är en super bräda. Den funkar till allt. Tror även att den finns i burtons hybrid rocker variant. Tror dock att GNU brädan är ett bättre alternativ av de två som du nämner. Dock skulle jag som sagt gå på 146 istället om hon inte gillar att köra brädorna långa. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
köphjälp bra tjejbräda
Tillbaka
Topp