Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpråd Allmountain för en stor och tung karl
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1269454" data-attributes="member: 144594"><p>Halloj. Är nog till stor del en smaksak. Det finns många (kanske särskilt här på Freeride) som är klenare byggda än du som aldrig går under 98 mm i midjemått, och en del gillar långa skidor. Bland dessa gillar en del väldigt stadiga skidor, andra vill ha mer "lekfulla". Det är också väldigt olika för olika skidor hur deras längd påverkar åkegenskaperna. </p><p></p><p>Men om jag hade haft dina mått och *verkligen* åkt 50/50 pist/offpist så hade jag för "allmountain"-åkning siktat på minst 100 mm i midja och gärna minst 190 cm längd.</p><p>Å andra sidan finns det säkert skidor där 188 cm skulle fungera utmärkt för dig - beror på deras geometri. Så Blizzard Rustler 10 kan vara ett utmärkt val, många verkar gilla den (har inte testat själv).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1269454, member: 144594"] Halloj. Är nog till stor del en smaksak. Det finns många (kanske särskilt här på Freeride) som är klenare byggda än du som aldrig går under 98 mm i midjemått, och en del gillar långa skidor. Bland dessa gillar en del väldigt stadiga skidor, andra vill ha mer "lekfulla". Det är också väldigt olika för olika skidor hur deras längd påverkar åkegenskaperna. Men om jag hade haft dina mått och *verkligen* åkt 50/50 pist/offpist så hade jag för "allmountain"-åkning siktat på minst 100 mm i midja och gärna minst 190 cm längd. Å andra sidan finns det säkert skidor där 188 cm skulle fungera utmärkt för dig - beror på deras geometri. Så Blizzard Rustler 10 kan vara ett utmärkt val, många verkar gilla den (har inte testat själv). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpråd Allmountain för en stor och tung karl
Tillbaka
Topp