Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
köpråd allmountain /pistbräda
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="unsuspected" data-source="post: 1290238" data-attributes="member: 140003"><p>Börja i rätt ende med skor först. Hur tråkigt och jobbigt det än är så finns det inget som är viktigare. Rekommenderar att mäta dina fötter och gå efter fotstorlek och inte skostorlek. </p><p>Behöver du hjälp hur du ska mäta så skicka ett PM. </p><p>Pröva så många som du bara kan och köp dom som passar bäst.</p><p></p><p>Märks att Korua och Jones har lyckats med marknadsföringen till gubbar med pengar då dom alltid nämns i liknande trådar. Väntar bara på Orca ska nämnas också.</p><p></p><p>Har ägt:</p><p>Tranny Finder 157(Transition är den uppdaterade) tyckte den var lite livlös och kom inte riktigt överens med den. Var då minst 10kg tyngre än dig när jag ägde den men också fyra storlekar mindre skor.</p><p></p><p>Pencil plufs 164 trots näst intill samma bräda som TF 157 förutom annan nos och stjärt är plufs versionerna helt annorlunda mot dom klassiska. Väldigt lätta och snärtiga men inte styvare även om det verkar så. Riktiga solskensbrädor för fin snö. Inget jag gillade att åka på när det var uppkört och isigt.</p><p></p><p>Åkt på:</p><p>Stranda Descender 161. Var helt magisk i kass försäsongssnö i Lindvallen på en testhelg för något år sedan. Helt klart ett köp om jag inte hade för många brädor.</p><p>162W/166W borde passa dig och köpa något från Mats är bättre/roligare än hycklaren Jones.</p><p></p><p>Tur Buteo 162. Helt värdelös i låga farter eller att slöåka på men väl på kant i fart är den likt ett godståg. Desto snabbare desto bättre. Lämnar allt bakom sig. Glöm att du hade barn, vänner och räkningar. </p><p>Har en 157 som är mer behändig och älskar men kanske lite för smal för dig.</p><p></p><p>Tur Pluv 159. Styv och aggressiv version av en "vanlig" bräda. 164 är i din storlek.</p><p></p><p>Övriga rekommendationer:</p><p>Stranda Biru 157</p><p>United Shapes Transmission 159</p><p></p><p>[USER=169326]@snowdaddy[/USER] [USER=140174]@Schoobang[/USER] kanske har något att tillägga?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="unsuspected, post: 1290238, member: 140003"] Börja i rätt ende med skor först. Hur tråkigt och jobbigt det än är så finns det inget som är viktigare. Rekommenderar att mäta dina fötter och gå efter fotstorlek och inte skostorlek. Behöver du hjälp hur du ska mäta så skicka ett PM. Pröva så många som du bara kan och köp dom som passar bäst. Märks att Korua och Jones har lyckats med marknadsföringen till gubbar med pengar då dom alltid nämns i liknande trådar. Väntar bara på Orca ska nämnas också. Har ägt: Tranny Finder 157(Transition är den uppdaterade) tyckte den var lite livlös och kom inte riktigt överens med den. Var då minst 10kg tyngre än dig när jag ägde den men också fyra storlekar mindre skor. Pencil plufs 164 trots näst intill samma bräda som TF 157 förutom annan nos och stjärt är plufs versionerna helt annorlunda mot dom klassiska. Väldigt lätta och snärtiga men inte styvare även om det verkar så. Riktiga solskensbrädor för fin snö. Inget jag gillade att åka på när det var uppkört och isigt. Åkt på: Stranda Descender 161. Var helt magisk i kass försäsongssnö i Lindvallen på en testhelg för något år sedan. Helt klart ett köp om jag inte hade för många brädor. 162W/166W borde passa dig och köpa något från Mats är bättre/roligare än hycklaren Jones. Tur Buteo 162. Helt värdelös i låga farter eller att slöåka på men väl på kant i fart är den likt ett godståg. Desto snabbare desto bättre. Lämnar allt bakom sig. Glöm att du hade barn, vänner och räkningar. Har en 157 som är mer behändig och älskar men kanske lite för smal för dig. Tur Pluv 159. Styv och aggressiv version av en "vanlig" bräda. 164 är i din storlek. Övriga rekommendationer: Stranda Biru 157 United Shapes Transmission 159 [USER=169326]@snowdaddy[/USER] [USER=140174]@Schoobang[/USER] kanske har något att tillägga? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
köpråd allmountain /pistbräda
Tillbaka
Topp