Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpråd Allmountain-skida Vintern 2013
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nosskire" data-source="post: 990543" data-attributes="member: 55515"><p>25 år, 186 cm, 80 kg. Antal skiddagar; 3 st. Snowboard; Massor</p><p></p><p>Letade efter en skida att använda som allround, pist och puder. Eftersom jag inte kunde åka skidor innan jag beställde blev det ett par K2 Hardside 181 med griffon. </p><p></p><p>Efter 3 dagar i Lindvallen kan jag konstatera att åka skidor är skoj och att jag borde ha gått över för länge sedan. Eller i alla fall köra båda 2.</p><p></p><p>Jag provåkte en hejdundrans massa skidor i Lindvallen och jag kom fram till att mina k2 hardside är grymma! Kanske lite korta men de är smidiga... Jag skulle dock idag köpt ett par lite fetare skidor alt med mer rocker. Tyckte inte att det var så stora problem att köra pist med rocker 2 108or samt blog. Självklart utnyttjar jag inte mina hardside 100% än men det var inga problem att ligga på kant med dem trots bredden.</p><p></p><p>Skulle jag köpte nya idag skulle det troligen ha blivit Rocker 2, men eftersom de är lite dyrare så skulle <strong>jag velat mellan Sidestash och blog</strong>. Åkte inte Sidestash men tror den skidan skulle passat mig bättre än hardside. </p><p></p><p>Vet inte om jag gjorde dig klokare... Men var inte rädd för att gå på bredare skidor! Om jag som åkt 3 dagar kunde stå på med 108or så måste ni mer erfarna utan problem göra det också.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nosskire, post: 990543, member: 55515"] 25 år, 186 cm, 80 kg. Antal skiddagar; 3 st. Snowboard; Massor Letade efter en skida att använda som allround, pist och puder. Eftersom jag inte kunde åka skidor innan jag beställde blev det ett par K2 Hardside 181 med griffon. Efter 3 dagar i Lindvallen kan jag konstatera att åka skidor är skoj och att jag borde ha gått över för länge sedan. Eller i alla fall köra båda 2. Jag provåkte en hejdundrans massa skidor i Lindvallen och jag kom fram till att mina k2 hardside är grymma! Kanske lite korta men de är smidiga... Jag skulle dock idag köpt ett par lite fetare skidor alt med mer rocker. Tyckte inte att det var så stora problem att köra pist med rocker 2 108or samt blog. Självklart utnyttjar jag inte mina hardside 100% än men det var inga problem att ligga på kant med dem trots bredden. Skulle jag köpte nya idag skulle det troligen ha blivit Rocker 2, men eftersom de är lite dyrare så skulle [b]jag velat mellan Sidestash och blog[/b]. Åkte inte Sidestash men tror den skidan skulle passat mig bättre än hardside. Vet inte om jag gjorde dig klokare... Men var inte rädd för att gå på bredare skidor! Om jag som åkt 3 dagar kunde stå på med 108or så måste ni mer erfarna utan problem göra det också. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpråd Allmountain-skida Vintern 2013
Tillbaka
Topp