Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpråd allmountainskidor att växa med (185cm 100kg)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="blaubear" data-source="post: 1318512" data-attributes="member: 193214"><p>Ranger 90 ska vara styvare genom hela skidan, dvs mer som en pistskida. 96:an har metall under foten, men tail och tip flexar bättre eftersom det bara är trä där. Den inbjuder till roligare åkning, och eftersom TS är småbarnsförälder så tenderar barn att vilja köra lite skog och pistade "skogsbanor" som finns på de flesta skidorter.</p><p>Dessutom kan man väl ha kul i pist? En 180 från en roller, köra baklänges, små hopp.. Bara fantasin som sätter gränser.</p><p></p><p>Som jämförelse så har jag inte kul på samma sätt när jag åker pist med mina Rossi GS-skidor. Där är farten, adrenalinpåslaget, och höga kantvinklar det primära, men jag skulle inte göra en nosebutter med dem ;-)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="blaubear, post: 1318512, member: 193214"] Ranger 90 ska vara styvare genom hela skidan, dvs mer som en pistskida. 96:an har metall under foten, men tail och tip flexar bättre eftersom det bara är trä där. Den inbjuder till roligare åkning, och eftersom TS är småbarnsförälder så tenderar barn att vilja köra lite skog och pistade "skogsbanor" som finns på de flesta skidorter. Dessutom kan man väl ha kul i pist? En 180 från en roller, köra baklänges, små hopp.. Bara fantasin som sätter gränser. Som jämförelse så har jag inte kul på samma sätt när jag åker pist med mina Rossi GS-skidor. Där är farten, adrenalinpåslaget, och höga kantvinklar det primära, men jag skulle inte göra en nosebutter med dem ;-) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpråd allmountainskidor att växa med (185cm 100kg)
Tillbaka
Topp