Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpråd barnskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="emarfre5" data-source="post: 1078974" data-attributes="member: 155025"><p>Vad roligt att du kollar efter en ny och bra skida till din grabb och faktiskt frågar!</p><p> Jag är skidtränare för barn i ungefär den åldern och något jag ogillar är föräldrar som köper billiga skitskidor på stadium till sina barn och sen väntar sig att jag ska lära dom åka!!</p><p>Vad jag brukar rekommendera är att man köper tävlingsskidor till sina barn även om dom inte ska tävla, för att de är de ända som har vridstyvheten och belagen som kan gämföras med vuxenskidor. Lär barnen åka på riktig utrustning först så dom har all möjlighet att bli bra! Och fjolårets tävlingsskidor är lika billiga på blocket som dom på stadium.</p><p>Om du inte skulle åka på billiga 1000 kronors skidor själv, sätt det inte på ditt barn.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="emarfre5, post: 1078974, member: 155025"] Vad roligt att du kollar efter en ny och bra skida till din grabb och faktiskt frågar! Jag är skidtränare för barn i ungefär den åldern och något jag ogillar är föräldrar som köper billiga skitskidor på stadium till sina barn och sen väntar sig att jag ska lära dom åka!! Vad jag brukar rekommendera är att man köper tävlingsskidor till sina barn även om dom inte ska tävla, för att de är de ända som har vridstyvheten och belagen som kan gämföras med vuxenskidor. Lär barnen åka på riktig utrustning först så dom har all möjlighet att bli bra! Och fjolårets tävlingsskidor är lika billiga på blocket som dom på stadium. Om du inte skulle åka på billiga 1000 kronors skidor själv, sätt det inte på ditt barn. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpråd barnskidor
Tillbaka
Topp