Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Köpråd bindningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1096738" data-attributes="member: 12152"><p>Då behöver det inte bli svårt. Har du vanliga alpinsulor är det fortfarande Marker Baron som gäller vid DIN 10 om du vill ha gåmöjlighet. Marker Griffon om du inte behöver det. Det är de två säkraste valen. </p><p></p><p>Det finns flera alternativ från tex Salomon för rena alpinbindningar utan gåfunktion men ingen kan sägas vara bättre än Griffon, men inte heller sämre. Så när det gäller alpinbindningar har du flera bra alternativ. Vill du ha gåfunktion däremot är Baron bäst i klassen. Guardian ser likvärdig ut, men är sämre på flera punkter, framförallt högre vikt, en smal och glappig infästning av häldelen och en sämre hållbarhet i länken mellan tå- och häldel pga en tveksam konstruktion med blandmaterial och nitinfästning. Så gott som alla lite roligare nya lösningar som Tecton och Shift kräver tech-inserts och är därför inget alternativ för dig i dagsläget.</p><p></p><p>EDIT: Förtydligade en aning</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1096738, member: 12152"] Då behöver det inte bli svårt. Har du vanliga alpinsulor är det fortfarande Marker Baron som gäller vid DIN 10 om du vill ha gåmöjlighet. Marker Griffon om du inte behöver det. Det är de två säkraste valen. Det finns flera alternativ från tex Salomon för rena alpinbindningar utan gåfunktion men ingen kan sägas vara bättre än Griffon, men inte heller sämre. Så när det gäller alpinbindningar har du flera bra alternativ. Vill du ha gåfunktion däremot är Baron bäst i klassen. Guardian ser likvärdig ut, men är sämre på flera punkter, framförallt högre vikt, en smal och glappig infästning av häldelen och en sämre hållbarhet i länken mellan tå- och häldel pga en tveksam konstruktion med blandmaterial och nitinfästning. Så gott som alla lite roligare nya lösningar som Tecton och Shift kräver tech-inserts och är därför inget alternativ för dig i dagsläget. EDIT: Förtydligade en aning [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Köpråd bindningar
Tillbaka
Topp