Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Köpråd bindningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1096742" data-attributes="member: 12152"><p>Warden och Sth är ju snarare konkurrenter till Griffon, vilket förmodar är vad du menar. Jo, Griffon är numera justerbar för alla typer av sulor. Det gäller dock att se till att man får en Griffon ID och inte en äldre modell om man köper begagnat eller ur någon realåda om man har behov av ställbarheten mellan olika sultyper. Kör man bara alpina sulor spelar det ingen roll. Baron har alltid varit justerbar i aspekten tåhöjd och är det fortfarande.</p><p></p><p>Warden och STH är solida, välpresterande bindningar, men jag tycker personligen inte att de är bättre än Griffon samtidigt som de väger 2290 gram per par jämfört med Griffons 1890 gram. Även om vikt inte är av så stor betydelse så tycker jag ändå inte om att lägga på 400 gram i onödan på friåkningsskidor. Då lägger jag hellre den vikten på en bastantare konstruktion i så fall istället för ren bindningsvikt. Den gamla sanningen "spara ingen vikt under knäna" har jag aldrig varit någon förespråkare för.</p><p></p><p>För övrigt glömde jag nämna Duke och Guardian 16 tidigare. Dessa tungviktare har du inget behov alls av. 13-bindningar passar dig bättre.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1096742, member: 12152"] Warden och Sth är ju snarare konkurrenter till Griffon, vilket förmodar är vad du menar. Jo, Griffon är numera justerbar för alla typer av sulor. Det gäller dock att se till att man får en Griffon ID och inte en äldre modell om man köper begagnat eller ur någon realåda om man har behov av ställbarheten mellan olika sultyper. Kör man bara alpina sulor spelar det ingen roll. Baron har alltid varit justerbar i aspekten tåhöjd och är det fortfarande. Warden och STH är solida, välpresterande bindningar, men jag tycker personligen inte att de är bättre än Griffon samtidigt som de väger 2290 gram per par jämfört med Griffons 1890 gram. Även om vikt inte är av så stor betydelse så tycker jag ändå inte om att lägga på 400 gram i onödan på friåkningsskidor. Då lägger jag hellre den vikten på en bastantare konstruktion i så fall istället för ren bindningsvikt. Den gamla sanningen "spara ingen vikt under knäna" har jag aldrig varit någon förespråkare för. För övrigt glömde jag nämna Duke och Guardian 16 tidigare. Dessa tungviktare har du inget behov alls av. 13-bindningar passar dig bättre. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Köpråd bindningar
Tillbaka
Topp