Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Köpråd bindningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1096754" data-attributes="member: 12152"><p>Den ryms inom begreppet "Det finns flera alternativ från tex Salomon för rena alpinbindningar utan gåfunktion". </p><p></p><p>Det finns väldigt många bra alternativ på bindningar om vi pratar vanliga bindningar och jag var inte ens nära att göra någon komplett genomgång. Pivot 14 är kanon och kanske en av de bästa ur elasticitetssynpunkt, men jag tycker personligen att den är lite meckig både i inställning och i aspekten känslighet för snörester under pjäxan. Infästningen i skidan är väldigt smal och jag tycker inte att den ger riktigt samma solida känsla som den bredare Griffon i snökontakten. Den är också svår att montera själv eftersom den lätt hamnar snett med så tät hålbild. Men när den (och man) väl sitter på plats är den bra och det är ett tänkbart val helt klart. Jag har den själv på mina raceslalom.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1096754, member: 12152"] Den ryms inom begreppet "Det finns flera alternativ från tex Salomon för rena alpinbindningar utan gåfunktion". Det finns väldigt många bra alternativ på bindningar om vi pratar vanliga bindningar och jag var inte ens nära att göra någon komplett genomgång. Pivot 14 är kanon och kanske en av de bästa ur elasticitetssynpunkt, men jag tycker personligen att den är lite meckig både i inställning och i aspekten känslighet för snörester under pjäxan. Infästningen i skidan är väldigt smal och jag tycker inte att den ger riktigt samma solida känsla som den bredare Griffon i snökontakten. Den är också svår att montera själv eftersom den lätt hamnar snett med så tät hålbild. Men när den (och man) väl sitter på plats är den bra och det är ett tänkbart val helt klart. Jag har den själv på mina raceslalom. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Köpråd bindningar
Tillbaka
Topp