Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
köpråd bräda/bidningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 1032872" data-attributes="member: 28391"><p>[USER=66349]@Ingoo[/USER]</p><p></p><p>Du har helt rätt såklart. Det finns mycket mer som påverkar än midjebredden. Vad jag dock sällan förstår är varför många verkar tycka att man ska åka på så smal bräda som möjligt. Åkte lite på min gamla Lib-Tech Emma Peel förra veckan och insåg hur skönt det är med en ordentligt bred bräda. Den är 26,8 i midjan och den är dessutom klart kortare än de brädor jag åker på i vanliga fall så bredden vid fötterna är klart större än på till exempel min "normala" bräda, Smokin KT-22 166W som är 26,4 i midjan men även 7 cm längre vilket betyder smalare där bindningarna är.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 1032872, member: 28391"] [USER=66349]@Ingoo[/USER] Du har helt rätt såklart. Det finns mycket mer som påverkar än midjebredden. Vad jag dock sällan förstår är varför många verkar tycka att man ska åka på så smal bräda som möjligt. Åkte lite på min gamla Lib-Tech Emma Peel förra veckan och insåg hur skönt det är med en ordentligt bred bräda. Den är 26,8 i midjan och den är dessutom klart kortare än de brädor jag åker på i vanliga fall så bredden vid fötterna är klart större än på till exempel min "normala" bräda, Smokin KT-22 166W som är 26,4 i midjan men även 7 cm längre vilket betyder smalare där bindningarna är. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
köpråd bräda/bidningar
Tillbaka
Topp