Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpråd - Comeback
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skidkotten" data-source="post: 1274076" data-attributes="member: 185184"><p>Jag började åka skidor när jag var 5. När jag var 15år bytte jag till snowboard vilket jag fortfarande åker och har inte stått på ett par skidor sedan dess. Det är nu 28 år sedan….</p><p></p><p>Nu har kidsen börjat åka skidor (4 och 5år gamla) och jag har hittills coachat dem till fots, men det börjar bli läge att vi alla åker liften upp. </p><p></p><p>Jag behöver alltså göra en skidcomeback.</p><p></p><p>Jag har dålig koll på det moderna utbudet, men vad jag har förstått så är det viktigt att köpa bra pjäxor.</p><p>Min inställning till inköpet är buy-once cry-once.</p><p>Alltså bra grejer, men gärna på rea.</p><p></p><p>Jag är 187 cm lång och väger runt 100 kg.</p><p>Vilka är bäst i Stockholmsområdet på pjäxor?</p><p>Mina fötter är nog lite speciella då de flesta skor jag prövar inte sitter skönt. Ska jag gjuta?</p><p></p><p>Vad ska jag sedan kika på för skidor?</p><p>kommer åka pist, vill ha stabila skidor som är lätta att svänga med. Har inte tänkt tävla eller åka störtlopp ned men vill ändå ha en bra skida som håller ett par säsonger.</p><p></p><p>Tack för input!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skidkotten, post: 1274076, member: 185184"] Jag började åka skidor när jag var 5. När jag var 15år bytte jag till snowboard vilket jag fortfarande åker och har inte stått på ett par skidor sedan dess. Det är nu 28 år sedan…. Nu har kidsen börjat åka skidor (4 och 5år gamla) och jag har hittills coachat dem till fots, men det börjar bli läge att vi alla åker liften upp. Jag behöver alltså göra en skidcomeback. Jag har dålig koll på det moderna utbudet, men vad jag har förstått så är det viktigt att köpa bra pjäxor. Min inställning till inköpet är buy-once cry-once. Alltså bra grejer, men gärna på rea. Jag är 187 cm lång och väger runt 100 kg. Vilka är bäst i Stockholmsområdet på pjäxor? Mina fötter är nog lite speciella då de flesta skor jag prövar inte sitter skönt. Ska jag gjuta? Vad ska jag sedan kika på för skidor? kommer åka pist, vill ha stabila skidor som är lätta att svänga med. Har inte tänkt tävla eller åka störtlopp ned men vill ändå ha en bra skida som håller ett par säsonger. Tack för input! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpråd - Comeback
Tillbaka
Topp