Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Köpråd etc: Snowboard, Bindningar, Boots. (Allmänt)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sebmacahan" data-source="post: 1317794" data-attributes="member: 189640"><p>Dämpningen som finns under falcor finns just nu bara på ultra och falcor. Det är inte alls samma på force. Sålde mina force förra veckan för att mina ultra och falcor är mycket snällare mot mina knän.</p><p>Force är en bra bindning också! Men har inte samma typ av dämpning samt att den har full-size disc som gör att brädan flexar marginellt mindre. Men för mig så gör det stor skillnad.</p><p>För mig känns force mer bökig att flexa än falcor/ultra i sidled och det är något jag själv inte uppskattar. Force känns mer.. direkt om man säger så där falcor/ultra känns mer mjuk och flexig. Det gör för min del att det känns att jag måste ta i mer med force än med falcor/ultra.</p><p>Har 80+ dagar på falcor eller ultra bara i år och det har varit väldigt tydligt.</p><p>En sak som dämpningen gör är att jag har mindre ont i knäna efter att ha åkt. Speciellt om jag åker när det är stökigt.</p><p>Åkte på atlas förra året som anses vara en ”damp” bindning men jämfört med nya force som kom 23/24 så var den inte alls förlåtande mot stötar. Och samma lyft ett snäpp till känner jag till ultra/falcor.</p><p>De flesta jag känner här i funäs där jag bor kör ultra, falcor eller force.</p><p></p><p>En annan bra bindning jag testade häromdagen var bataleon Astro. Den står på inköpslistan på grund av sjukt bekväma straps som man kan sätta lite högre upp och som frigjorde lite mobilitet från ankeln. Oväntat men det funkade jäkligt bra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sebmacahan, post: 1317794, member: 189640"] Dämpningen som finns under falcor finns just nu bara på ultra och falcor. Det är inte alls samma på force. Sålde mina force förra veckan för att mina ultra och falcor är mycket snällare mot mina knän. Force är en bra bindning också! Men har inte samma typ av dämpning samt att den har full-size disc som gör att brädan flexar marginellt mindre. Men för mig så gör det stor skillnad. För mig känns force mer bökig att flexa än falcor/ultra i sidled och det är något jag själv inte uppskattar. Force känns mer.. direkt om man säger så där falcor/ultra känns mer mjuk och flexig. Det gör för min del att det känns att jag måste ta i mer med force än med falcor/ultra. Har 80+ dagar på falcor eller ultra bara i år och det har varit väldigt tydligt. En sak som dämpningen gör är att jag har mindre ont i knäna efter att ha åkt. Speciellt om jag åker när det är stökigt. Åkte på atlas förra året som anses vara en ”damp” bindning men jämfört med nya force som kom 23/24 så var den inte alls förlåtande mot stötar. Och samma lyft ett snäpp till känner jag till ultra/falcor. De flesta jag känner här i funäs där jag bor kör ultra, falcor eller force. En annan bra bindning jag testade häromdagen var bataleon Astro. Den står på inköpslistan på grund av sjukt bekväma straps som man kan sätta lite högre upp och som frigjorde lite mobilitet från ankeln. Oväntat men det funkade jäkligt bra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Köpråd etc: Snowboard, Bindningar, Boots. (Allmänt)
Tillbaka
Topp