Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpråd för en ny uppsättning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Big-C" data-source="post: 1071482" data-attributes="member: 121810"><p>Hallå jag är på jakt efter en ny turutrustning. </p><p>Min gamla börjar bli till åren. (Läs gammal inte utsliten...)</p><p></p><p>- Nuvarande skidor: </p><p>Pist: Salomon Rocker 2 122, Salomon Gun 90. Pjäxor Salomon Ghost (2011)</p><p>Tur: Salomon Foil med Diamir freeride. Pjäxor Scarpa Denali II</p><p>- Vikt: 80-85 (före eller efter jul?)</p><p>- Längd: 175 (oavsett tid på året)</p><p>- Åkstil: Blandat men mer sväng och lek än 11or.</p><p>- Erfarenhet: 25 år med allt från någon vecka per år till säsong, kör det mest både i och utanför.</p><p></p><p>Den nuvarande tur utrustningen är lite rapplig/tung och inte för kul att köra med så jag är på jakt efter något nyare och roligare.</p><p></p><p>Det jag söker är en bra allroundskida för turåkning. För ren utförsåkning så har jag en god bas. Så det här blir ett kompliment som ska vara bra för topptursåkning under Nordiska förhållanden, Bergen/Voss och Sälen.</p><p></p><p></p><p>Det jag tittar på nu är </p><p>Skidor: Völkl BMT 94 alt Fischer Hannibal 94 och K2 Wayback 96 Längd ~185 cm</p><p>Bindning: Dynafit TLT Radical FT </p><p>Pjäxa: Scarpa Maestrale</p><p></p><p>Vad tror Ni? Har jag missat något eller har Ni några andra tips att komma med?</p><p></p><p>Mvh</p><p>Claes</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Big-C, post: 1071482, member: 121810"] Hallå jag är på jakt efter en ny turutrustning. Min gamla börjar bli till åren. (Läs gammal inte utsliten...) - Nuvarande skidor: Pist: Salomon Rocker 2 122, Salomon Gun 90. Pjäxor Salomon Ghost (2011) Tur: Salomon Foil med Diamir freeride. Pjäxor Scarpa Denali II - Vikt: 80-85 (före eller efter jul?) - Längd: 175 (oavsett tid på året) - Åkstil: Blandat men mer sväng och lek än 11or. - Erfarenhet: 25 år med allt från någon vecka per år till säsong, kör det mest både i och utanför. Den nuvarande tur utrustningen är lite rapplig/tung och inte för kul att köra med så jag är på jakt efter något nyare och roligare. Det jag söker är en bra allroundskida för turåkning. För ren utförsåkning så har jag en god bas. Så det här blir ett kompliment som ska vara bra för topptursåkning under Nordiska förhållanden, Bergen/Voss och Sälen. Det jag tittar på nu är Skidor: Völkl BMT 94 alt Fischer Hannibal 94 och K2 Wayback 96 Längd ~185 cm Bindning: Dynafit TLT Radical FT Pjäxa: Scarpa Maestrale Vad tror Ni? Har jag missat något eller har Ni några andra tips att komma med? Mvh Claes [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpråd för en ny uppsättning
Tillbaka
Topp