Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpråd för freeride skidor för Schweiziska alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sivbertil" data-source="post: 1332540" data-attributes="member: 161988"><p>Vet inte om det är relevant info för dig men har ett par QST Blank 186 som jag gillar i pist. Skidan är såklart designad för puderdagar men då är jag på kontoret eller ligger sjuk på ett hotellrum. </p><p></p><p>Skidorna är slipade som pistskidor med 88 grader och 0,5 hängning om jag mins rätt. Är ungefär lika lång som dig och väger samma. Upplevs betydligt kortare/mer lätthanterliga än Fischer Ranger 96 (180cm långa, ej testat 102). Med Ranger 96 behövde jag bygga en massa fart innan jag klarade av att böja skidan. Med Blank, som upplevs mycket kortare, kan jag inte lägga lika mycket tryck på skaftet i initieringen men den svänger gärna, ger kul G-kraft och klarar av att ge kick ut sväng om man gillar det. <strong>Hör gärna vad andra säger om Blank i dess tänkta användningsområde. </strong>Föreställer mig att den flyter kanon och är lättsvängd.</p><p></p><p>Nu ska vi ner till Engelberg om en vecka. Verkar bli pist även den här gången men tar förmodligen ändå med mig Blank om det mot förmodan kommer lite nysnö. Med dina förhållanden är det kanske inte så viktigt med en skida som funkar till allt men det skadar ju inte.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sivbertil, post: 1332540, member: 161988"] Vet inte om det är relevant info för dig men har ett par QST Blank 186 som jag gillar i pist. Skidan är såklart designad för puderdagar men då är jag på kontoret eller ligger sjuk på ett hotellrum. Skidorna är slipade som pistskidor med 88 grader och 0,5 hängning om jag mins rätt. Är ungefär lika lång som dig och väger samma. Upplevs betydligt kortare/mer lätthanterliga än Fischer Ranger 96 (180cm långa, ej testat 102). Med Ranger 96 behövde jag bygga en massa fart innan jag klarade av att böja skidan. Med Blank, som upplevs mycket kortare, kan jag inte lägga lika mycket tryck på skaftet i initieringen men den svänger gärna, ger kul G-kraft och klarar av att ge kick ut sväng om man gillar det. [B]Hör gärna vad andra säger om Blank i dess tänkta användningsområde. [/B]Föreställer mig att den flyter kanon och är lättsvängd. Nu ska vi ner till Engelberg om en vecka. Verkar bli pist även den här gången men tar förmodligen ändå med mig Blank om det mot förmodan kommer lite nysnö. Med dina förhållanden är det kanske inte så viktigt med en skida som funkar till allt men det skadar ju inte. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpråd för freeride skidor för Schweiziska alperna
Tillbaka
Topp