Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpråd för mestadels piståkning av nyb-medelåkare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dallan" data-source="post: 235375" data-attributes="member: 35502"><p>Jag kanske kommar upprepa vad andra har skrivit men jag är för trött för att läsa igenom allt tyvärr :/</p><p>Om jag vore dig skulle jag köpa en skida för runt 4000-5000 tusen (svenska priser that is).</p><p>För dom pengarna får du en skida som passar dig prestanda mässigt för tillfället iaf, styvheterna tycker jag är rätt så lika på skidorna för dom pengarna.</p><p>Svängradie mässigt tycker jag du bör ta en skida med runt 15 meter svängradie, det är den radien som jag iaf uppfattar som mest allsidig svängmässigt.</p><p>Midjan bör vara mellan 65 cirka till max cirka 75.</p><p>Längdmässigt funkar nog 160-170 för dig (mer åt 170 är nog att föredra på skidor i den prisklassen pga din vikt).</p><p></p><p>Exempel. </p><p></p><p>Rossignol Z1/ZPro</p><p>Salomon X-wing 10</p><p>Head XRC800/500</p><p>Völkl Supersport 3</p><p>Dynastar Legend 4800</p><p>Völkl AC1</p><p>Atomic SX9</p><p>Atomic Izor 7,5</p><p>Atomic Metron 9 (lite kortare sväng än andra alternativ)</p><p>Måste nästa lägga till streetracer 8:a från salomon, sjukt kul om du vill svänga lite kortare, sjukt prisvärd också typ runt 4300:- känndes mycket dyrare.</p><p>Läste precis igenom ditt inlägg och såg att jag typ inte svarade så mycket på nått nödvändigt men men det där var mina 5 cents.</p><p>Tänk på att inte skjuta dig själv i foten genom att köpa en för enkel skida som du ångrar att du köpt efter tre åk, iaf om du ska ha skidan ett tag.</p><p>Vet iofs inte vad du har för budget och har du inget jobb för tillfället kanske det kan vara svårt att skrammla fram cashen, men du kanske kan spara in på nått annat 1 månad.</p><p></p><p>Lycka till.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dallan, post: 235375, member: 35502"] Jag kanske kommar upprepa vad andra har skrivit men jag är för trött för att läsa igenom allt tyvärr :/ Om jag vore dig skulle jag köpa en skida för runt 4000-5000 tusen (svenska priser that is). För dom pengarna får du en skida som passar dig prestanda mässigt för tillfället iaf, styvheterna tycker jag är rätt så lika på skidorna för dom pengarna. Svängradie mässigt tycker jag du bör ta en skida med runt 15 meter svängradie, det är den radien som jag iaf uppfattar som mest allsidig svängmässigt. Midjan bör vara mellan 65 cirka till max cirka 75. Längdmässigt funkar nog 160-170 för dig (mer åt 170 är nog att föredra på skidor i den prisklassen pga din vikt). Exempel. Rossignol Z1/ZPro Salomon X-wing 10 Head XRC800/500 Völkl Supersport 3 Dynastar Legend 4800 Völkl AC1 Atomic SX9 Atomic Izor 7,5 Atomic Metron 9 (lite kortare sväng än andra alternativ) Måste nästa lägga till streetracer 8:a från salomon, sjukt kul om du vill svänga lite kortare, sjukt prisvärd också typ runt 4300:- känndes mycket dyrare. Läste precis igenom ditt inlägg och såg att jag typ inte svarade så mycket på nått nödvändigt men men det där var mina 5 cents. Tänk på att inte skjuta dig själv i foten genom att köpa en för enkel skida som du ångrar att du köpt efter tre åk, iaf om du ska ha skidan ett tag. Vet iofs inte vad du har för budget och har du inget jobb för tillfället kanske det kan vara svårt att skrammla fram cashen, men du kanske kan spara in på nått annat 1 månad. Lycka till. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpråd för mestadels piståkning av nyb-medelåkare
Tillbaka
Topp