Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpråd för mestadels piståkning av nyb-medelåkare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="aliquis" data-source="post: 235569" data-attributes="member: 69371"><p>Ska kika vilka av de där som har rätt svängradie då. XRC har som sagt 14.4 eller vad det var när de är nere i 163cm men 16.9 uppe vid 177cm, så runt 170 (172) borde de ju vara en bit över 15, snarare 16, men det kanske är ok ändå?</p><p></p><p>Ska kolla på dem iaf, lite surt att jag inte har skidorna här eller en bil så jag kan inte bara dra förbi team sportia själv och höra mig för om det går att lämna tillbaka dem utan jag är beroende av både att min kära mor tar med dem och att hon har tid att flänga dit osv.</p><p></p><p>Och ditt svar är helt ok, skidtips är väl det jag behöver i slutändan, enklast vore ju "köp xxx från yyy" ;D</p><p></p><p>Jag växer ju inte längre så jag vill gärna ha den ett tag, men å andra sidan är jag ju knappast någon expert så jag behöver ju inte ha något för avancerat heller, och det är ju kanske inte kul om den blir för svåråkt, men i den prisklassen/kategorin kanske de inte är såå kämpiga ändå?</p><p></p><p>Nej jag har inget jobb men jag har rätt ok med pengar just nu ändå och de första 3000 för de köpta skidorna har jag inte betalat alls själv så det blir inte så dyrt för min del ändå.</p><p></p><p>Tack, ska surfa runt lite när jag har käkat.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="aliquis, post: 235569, member: 69371"] Ska kika vilka av de där som har rätt svängradie då. XRC har som sagt 14.4 eller vad det var när de är nere i 163cm men 16.9 uppe vid 177cm, så runt 170 (172) borde de ju vara en bit över 15, snarare 16, men det kanske är ok ändå? Ska kolla på dem iaf, lite surt att jag inte har skidorna här eller en bil så jag kan inte bara dra förbi team sportia själv och höra mig för om det går att lämna tillbaka dem utan jag är beroende av både att min kära mor tar med dem och att hon har tid att flänga dit osv. Och ditt svar är helt ok, skidtips är väl det jag behöver i slutändan, enklast vore ju "köp xxx från yyy" ;D Jag växer ju inte längre så jag vill gärna ha den ett tag, men å andra sidan är jag ju knappast någon expert så jag behöver ju inte ha något för avancerat heller, och det är ju kanske inte kul om den blir för svåråkt, men i den prisklassen/kategorin kanske de inte är såå kämpiga ändå? Nej jag har inget jobb men jag har rätt ok med pengar just nu ändå och de första 3000 för de köpta skidorna har jag inte betalat alls själv så det blir inte så dyrt för min del ändå. Tack, ska surfa runt lite när jag har käkat. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpråd för mestadels piståkning av nyb-medelåkare
Tillbaka
Topp