Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpråd för nån som vill åka lättsamt i ruff och pist
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GoranC" data-source="post: 1069549" data-attributes="member: 138899"><p>Friåkningskonceptet skall du se på, de som är klassade som allmaountain tycker jag är för smala för det du beskriver. varför göra det svårare för sig att ha roligt när det inte behövs.</p><p>Völkl one (116mm)</p><p>Salomon R2 108</p><p>K2 Shreditor 102</p><p>alla finns till bra pris på SportBittl, från 198 euro + bindning</p><p></p><p>fokus på flyt och funkar i pist, men det gör nästan alla skidor. mina fullrockade Vølkl Kuro (132 mm) funkar att carva med i pist så länge det inte är allt för hårt/isigt, och jävlar vad dom flyter bra. mellan 100-110 mm borde du gå på för att ha kvar riktigt bra pistprestanda (finns naturligtvis bredare alternativ, men då tappar du lekfullheten)</p><p></p><p>/GC</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GoranC, post: 1069549, member: 138899"] Friåkningskonceptet skall du se på, de som är klassade som allmaountain tycker jag är för smala för det du beskriver. varför göra det svårare för sig att ha roligt när det inte behövs. Völkl one (116mm) Salomon R2 108 K2 Shreditor 102 alla finns till bra pris på SportBittl, från 198 euro + bindning fokus på flyt och funkar i pist, men det gör nästan alla skidor. mina fullrockade Vølkl Kuro (132 mm) funkar att carva med i pist så länge det inte är allt för hårt/isigt, och jävlar vad dom flyter bra. mellan 100-110 mm borde du gå på för att ha kvar riktigt bra pistprestanda (finns naturligtvis bredare alternativ, men då tappar du lekfullheten) /GC [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpråd för nån som vill åka lättsamt i ruff och pist
Tillbaka
Topp